Publicerat November 22, 201015 yr Skönt för honom. Han lär nog vara nöjd. Det närmaste jag kommer till detta är när jag under en nattövning i lumpen tappade en signalpistol i skogen. Det blev till att leta med lampa tills vi hittade den. Det tog hela natten.
Publicerat November 22, 201015 yr Författare Skönt för honom.Han lär nog vara nöjd. Det närmaste jag kommer till detta är när jag under en nattövning i lumpen tappade en signalpistol i skogen. Det blev till att leta med lampa tills vi hittade den. Det tog hela natten. Hehe okej, blev det livat på "cheferna"? Ja vet att många kommer att skriva att han inte borde ha vapen men fan, man vet ju hur man har glömt bort viktiga saker som bara har försvunnit i huvudet . Läskigt de där!
Publicerat November 22, 201015 yr Annars får man väl börja med 1½ meters repstumpar att binda fast vapnet i så som gjordes på de soldater som lämnade sin vapen både här och där innan det blev en vana att alltid ha med sig det.
Publicerat November 22, 201015 yr Haha. Ja, en kompis i lumpen glömde sin AK5. Det gjorde han aldrig om. Han fick den fastknuten under tre dagar. Fick inte ens duscha utan den!
Publicerat November 22, 201015 yr Författare Annars får man väl börja med 1½ meters repstumpar att binda fast vapnet i så som gjordes på de soldater som lämnade sin vapen både här och där innan det blev en vana att alltid ha med sig det. +1 Där har vi en lösning;) men man glömmer nog bössan i skogen bara en gång Jag har glömt min i bilen någon gång hemma på gården men inget värre
Publicerat November 22, 201015 yr Lite tveksam i detta. Inte faan glömmer man vapnet i skogen o "tror" att frun har låst in det. Att han sedan har varit skötsam har ju ett + men hur många av oss som har vapen är icke skötsamma Hur som så var det väl skönt för honom att hanfick tillbaka vapnen o han glömmer nog inte något mer vapen i skogen i framtiden. //
Publicerat November 22, 201015 yr oj vilka minnen. Vad sägs om en ksp 58 Kvarglömd på en rastplats i Skåne efter om lastning av prylar mellan två bilar. Kan tilläggas att det inte var jag utan min Lt som glömde den , men jag räddade situvationen med hjälp av kronans 245,a som fick åka som den aldrig gjort
Publicerat November 22, 201015 yr Författare oj vilka minnen.Vad sägs om en ksp 58 Kvarglömd på en rastplats i Skåne efter om lastning av prylar mellan två bilar. Kan tilläggas att det inte var jag utan min Lt som glömde den , men jag räddade situvationen med hjälp av kronans 245,a som fick åka som den aldrig gjort Hahaha vilket hjärngäng:D
Publicerat November 22, 201015 yr Vad sägs om en ksp 58 Så illa har jag inte varit med om, men dock har jag hittat en GN1 (GoNattetta, mörkerhjälpmedel) som ingen pluton tappat men som jag tyvärr inte lyckades behålla själv. Men om man skall återgå till artikeln kan man väl säga att "en gång ingen gång", iaf i detta fall?
Publicerat November 22, 201015 yr Det skall vara rätt person som hittar den med... undra hur många som försvinner och inte rapporteras?
Publicerat November 29, 201015 yr http://www.jaktojagare.se/aktuellt/jagare-...alla-sina-vapen En sak är tämligen säker... HAN kommer aldrig att glömma något vapen i skogen igen. Så helt rätt att han fick tillbaks dom, tycker och tror jag i alla fall...
Publicerat December 1, 201015 yr Jag och en kompis var och jagade för något år sedan, och han glömde faktiskt sin bössa. När vi skulle packa in oss i bilen blev det lite stressigt. Dels ringde kompisens sambo och tjatade för att han varit borta för länge, och sedan höll våra hanhundar på att ryka ihop osv. In i bilen och iväg bar det. Precis när han vände bilen hörde jag hur något "small" till under bilen, men tänkte att han körde på en sten eller så. Halvvägs hem böjde jag mig bakåt för att leta något och ser att det bara låg en bössa i baksätet. Vi vände såklart och återvände till platsen i ilfart, och mycket riktigt. Där låg bössan, påkörd och allt. Blev dock inte så farligt skadad (om jag förstod rätt) bortsett från en liten skråma, och huvudsaken var ju att få hem den. Är det så ovanligt egentligen? Tänker att det ska hända titt som tätt att jägare t.ex. lutar vapnet mot ett träd därute i skogen och sedan villar bort sig från den...
Publicerat December 1, 201015 yr Spontant tänkte jag att, nej denna gynnare är inte helt lämplig, väck med bössorna bara Men så började man fundera.. Lämnat en halvautomat ute i en kulle där vi jagat duvor, kom på det påväg hem. Det hann aldrig bli ngn fara, inte speciellt publikt ställe eller vad jag ska säga men obehagligt trots allt. Detta med bössa på takräcke är däremot genuint helgiftigt!! Kört runt med Finnlighten på taket flera mil, Comforten har åkt om möjligligt ännu längre på takräcket.. Bocken har närmast slentrianmässigt åkt takräcke mellan viltvattnen på Harg ett flertal gånger, så förbannat läskigt varje gång man upptäcker det i tid och räddar bössan. Har ännu inte sumpat någon bössa från taket men med mitt tracrecord så känns det som det är ruskigt nära Så det var nog helt i sin ordning att han fick bössorna åter, nästan lite skönt faktiskt för annars brukar det ju vara blåslampa och allmänt stålbad om det händer något med vapnen. Men hellre vapen på takräcke än hund i dragkroken! Mvh!
Publicerat December 1, 201015 yr Författare Spontant tänkte jag att, nej denna gynnare är inte helt lämplig, väck med bössorna bara Men så började man fundera.. Lämnat en halvautomat ute i en kulle där vi jagat duvor, kom på det påväg hem. Det hann aldrig bli ngn fara, inte speciellt publikt ställe eller vad jag ska säga men obehagligt trots allt. Detta med bössa på takräcke är däremot genuint helgiftigt!! Kört runt med Finnlighten på taket flera mil, Comforten har åkt om möjligligt ännu längre på takräcket.. Bocken har närmast slentrianmässigt åkt takräcke mellan viltvattnen på Harg ett flertal gånger, så förbannat läskigt varje gång man upptäcker det i tid och räddar bössan. Har ännu inte sumpat någon bössa från taket men med mitt tracrecord så känns det som det är ruskigt nära Så det var nog helt i sin ordning att han fick bössorna åter, nästan lite skönt faktiskt för annars brukar det ju vara blåslampa och allmänt stålbad om det händer något med vapnen. Men hellre vapen på takräcke än hund i dragkroken! Mvh! Jadu, hellre bössan i skogen eller takräcket än hunden i dragkroken!:/ Fan har hört att det hänt någon gång, ont i magen får ja bara jag tänker tanken......
Publicerat December 1, 201015 yr Författare Jag och en kompis var och jagade för något år sedan, och han glömde faktiskt sin bössa.När vi skulle packa in oss i bilen blev det lite stressigt. Dels ringde kompisens sambo och tjatade för att han varit borta för länge, och sedan höll våra hanhundar på att ryka ihop osv. In i bilen och iväg bar det. Precis när han vände bilen hörde jag hur något "small" till under bilen, men tänkte att han körde på en sten eller så. Halvvägs hem böjde jag mig bakåt för att leta något och ser att det bara låg en bössa i baksätet. Vi vände såklart och återvände till platsen i ilfart, och mycket riktigt. Där låg bössan, påkörd och allt. Blev dock inte så farligt skadad (om jag förstod rätt) bortsett från en liten skråma, och huvudsaken var ju att få hem den. Är det så ovanligt egentligen? Tänker att det ska hända titt som tätt att jägare t.ex. lutar vapnet mot ett träd därute i skogen och sedan villar bort sig från den... Ja det borde vara ganska vanligt om man är lite upphetsad eller stressad kan ja tänka mig, jag har lutat bössan mot ett träd en gång och fick bråttom därifrån, gick 20m och sen slog det mig:)
Publicerat December 1, 201015 yr kommer och tänka på i höstas på älgpremiären. då det va en i stan som glömde bössan på uppfarten när han skulle packa bilen. det vart folk som gick förbi och ringde polis och allt. det var nog inte så roligt när polisen ringde den dagen.... :S
Publicerat December 1, 201015 yr Författare kommer och tänka på i höstas på älgpremiären. då det va en i stan som glömde bössan på uppfarten när han skulle packa bilen. det vart folk som gick förbi och ringde polis och allt. det var nog inte så roligt när polisen ringde den dagen.... :S Haha kan jag tänka mig! Du har inte hört polisens kommentar? MVH
Publicerat Februari 5, 201115 yr eller som polisen i norge.... klarte å legge tjenestevåpenet på biltaket. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10011001