Publicerat November 22, 201015 yr hallå, jag har hittat ett kikarsikte av märket eberstark och undrar om någon har nån erfarenhet av detta märke och tycker att det skulle passa till vakjakt på gris eller inte
Publicerat November 22, 201015 yr hallå, jag har hittat ett kikarsikte av märket eberstark och undrar om någon har nån erfarenhet av detta märke och tycker att det skulle passa till vakjakt på gris eller inte hej, ange gärna förstoring och linsstorlek så blir det lättare att hjälpa dig. kalle
Publicerat November 22, 201015 yr Ingen erfarenhet av Eberstark. Har en Docter 3-12 x 56 belyst - fungerar utmärkt.
Publicerat November 22, 201015 yr Eberstark säljs av vildsvinsbutiken vad jag vet. Kinesiska sikten vilket märks på priset. Somliga påstår att dessa är ok men personligen satsar jag på tysk optik i första hand.
Publicerat November 23, 201015 yr En kompis köpte ett Eberstark för några år sedan pga okunskap. Sämre sikte har jag aldrig tittat i. Han fick retunera det efter någon månad då det såg ut som någon hällt en dl mjöl i tuben. För samma pris kan du få ett begagnat sikte med lite kvalitet.
Publicerat November 23, 201015 yr Jag köpte ett kinesiskproducerat sikte med märkning efter kundens önskemål, dvs så som eberstarsiktena högst sannolikt tillverkas, för ett par år sedan. Det var ett mycket dyrköpt misstag. Visst låter specifikationen bra, stor lins, bra förstoring och belysning. Men i mitt fall var siktet inte skottfast. Träffpunkten flyttade sig successivt uppåt, inte mycket men tillräckligt för att riskera en skadeskjutning om jag inte sköt in det igen efter att ha varit på älgbanan. Skaffade ett begagnat Helia istället och har aldrig ångrat något annat än att jag inte gjorde det med en gång..... Undersök utbudet på t.ex. www.torsbohandels.com istället så får du lite kläm på hur den högre prisklassen av begagnatmarknade ligger. Det är inte jättemycket dyrare att köpa en begagnad tysk kikare av god kvalitet än en ny eberstark. Och om du inte trivs med den utan väljer att sälja vidare så står sig den tyska kikaren i pris vilket inte den kinesiska gör så erfarenheten behöver inte bli lika dyr som min.....
Publicerat November 23, 201015 yr hallå, jag har hittat ett kikarsikte av märket eberstark och undrar om någon har nån erfarenhet av detta märke och tycker att det skulle passa till vakjakt på gris eller inte Äger ett.. men det sitter inte på bössan längre. Var viserligen ett av generation 1, dom allra första som kom ut. Helt ok så länge det fanns ljus från naturligt håll men blir grumms i mörker. Det var ett 4-16x50 med paralax, tungt och otympligt över kilot. Köpte ett Leupold VX3 1,5-5x20. 340 gram med 30mm tub , belyst. Kanon skärpa trots bekmörker, kanske inte det bästa man kan ha till vakjakt, men till mig fungerar det kanon ihopa med åtelbelysning.
Publicerat November 23, 201015 yr Spara nån månad och lägg till 3000, köp en begagnad tysk kikare. Så slipper du bli besviken...
Publicerat November 23, 201015 yr Jag köpte ett helia 2,5-10X50 Kanon till vak men då kostade det 8900 lätt begagnat iof Jag har hört att ett tyskt sikte med öppning på 33 är bättre än skitsikte med 56 öppning
Publicerat November 23, 201015 yr Jag köpte ett helia 2,5-10X50Kanon till vak men då kostade det 8900 lätt begagnat iof Jag har hört att ett tyskt sikte med öppning på 33 är bättre än skitsikte med 56 öppning skitsikte är lite som att köra buss med imma på rutan. visst går det men det e på chans och man ser inte bättre för att rutan är stor....
Publicerat November 23, 201015 yr http://www.blocket.se/sodermanland/Meopta_...tm?ca=5&w=3 Detta slår Eberstark med hästlängder. Det borde dock kunna prutas några hundralappar om det fortfarande är kvar.
Publicerat November 29, 201015 yr Hej, Ang kikarsikte Eberstark med flera, det finns flera olika märken från samma tillverkare, lätt att känna igen på den förhöjning som är längst bak under batterikåpan. BARA SKIT, grumligt hur man än skruvar. Gå in på den tyska sidan egun så kan du hitta toppenkikare till bra priser, har själv köpt både vapen och flera kikarsikten. leblom
Publicerat December 19, 201015 yr Jag skulle inte köpa ett sådant sikte! Lägg dina pengar på något bättre fast kanske istället beg.. Mvh
Publicerat December 20, 201015 yr Jag köpte en begagnad Karl Kaps 6x36 med riktmedel 11 på eGun för 120 euro för ett par år sedan. Märken på tuben efter tidigare montage men inget som inverkar på funktionen. Med följde Sako-fästen jag sålde om för 600:- så sålunda kostade siktet mig ca 700:- Den optiska kvalitén lovar jag spöar samtliga no name-siktena även om de skulle ha 60 mm lins..