Publicerat Februari 14, 200620 yr Finns det någon som känner till eller kan rekomendera en körsnär för sömmnad av två mössor i rödrävsskinn? /Micke
Publicerat Februari 16, 200620 yr Mr Mauser> Vet du hur många skinn det går åt till en mössa? Jag är oxå sugen på att låta sy en rävskinnsmössa att ha när nordan blåser i upplandsskogarna.
Publicerat Februari 16, 200620 yr Mr Mauser> Vet du hur många skinn det går åt till en mössa? Jag är oxå sugen på att låta sy en rävskinnsmössa att ha när nordan blåser i upplandsskogarna. Beror helt på ditt hattnummer Mickel ;D
Publicerat Februari 16, 200620 yr Jag brukar få höra av frun vissa tillfällen att jag är tjockskallig, vet ej om det ska tas bokstavligen... ;D
Publicerat Februari 16, 200620 yr Författare Mr Mauser> Vet du hur många skinn det går åt till en mössa? Jag är oxå sugen på att låta sy en rävskinnsmössa att ha när nordan blåser i upplandsskogarna. Nej tyvär, jag har några skinn men tror mössorna blir bäst om man bara använder ryggen och då borde det minst behövas 2-3 skinn per mössa,jag hade tänkt mig en klassisk ryssmössa. Har under några år använt mig av en ryssmössa i vargskinn(från ryssland om någon undrar ) när jag suttit och vakat i minusgrader,nu börjar den falla isär och jag kan inte tänka mig att leva utan en. För några år sen så lät jag sy upp en väst i bäver och bisamskinn,två stora bävrar räckte nästan till en väst. Men med tanke på din Avatar så behöver du nog inte oroa dig du kan nog sy upp två sängöverkast! Får kolla i gula sidorna och ringa runt lite. /Micke
Publicerat Februari 16, 200620 yr Mr Mauser> Vet du hur många skinn det går åt till en mössa? Jag är oxå sugen på att låta sy en rävskinnsmössa att ha när nordan blåser i upplandsskogarna. Jag tror att du behöver bara två skinn till en mössa...men välj dom med omsorg...som du säkert märkt så är det stor skiljnad på rävskinnen...försök få så lika skinn som möjligt...det krävs för ett bra slutresultat. Mvh Tore
Publicerat Februari 16, 200620 yr Författare Ahh va bra ;D då tror jag att både jag och frugan kan få var sin,du har ingen uppfattning grovt vad en mössa kan kosta? /Micke