Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaga räv och vildsvin i snöväder på natten?

Featured Replies

Publicerat

Ja är det någon mening med att jaga räv och vildsvin i snöväder på natten?

Publicerat

Ja definitivt! Nu snöade det inte så där jättemycket i natt men i går natt var det mer kladd i luften och viltet rör sig ändå.

Mvh!

Publicerat

Precis som hippen säger!

Om det däremot blåser mycket eller regnar kraftigt brukar man inte se många djur ute.

Men vid snöfall har jag sett räv flera gånger.

Publicerat

Det blev 2 grisar i lördags kväll i både dimma blandat med snöfall. Iaf då det gäller grisen så har jag den erfarenheten att den är mycket mera oskygg i dåligt väder, regn, snö, blåst.. ju jävligare väder desto bättre. Räven har jag ingen aning om, men om jag hade varit räv hade jag blivit i lyan, man får försöka tänka som ett djur :blush:

Publicerat

perfekt! Tänkte nämligen ta en sväng imorgonkväll, men var lite osäker då vädret ska vara sisådär.

Publicerat
perfekt! Tänkte nämligen ta en sväng imorgonkväll, men var lite osäker då vädret ska vara sisådär.
Bara på dom.
Publicerat

Jag har skjutit flertalet grisar i ren snöstorm på åtel, inge roligt att sitta när det är vräker ned, men det har funkat bra för mig :blush:

Publicerat
Jag har skjutit flertalet grisar i ren snöstorm på åtel, inge roligt att sitta när det är vräker ned, men det har funkat bra för mig ;)

Så länge det är snö är det väl okej, men blir det regn är det definitivt inget kul att sitta på en åtel (om man nu sitter ute utan tak över huvudet och värmekamin). :D

Publicerat

oja märkt att rävarna gärna är uppe mitt på dagen i snöväder...sköt en 2 v sen...sett spår av andra oxo mitt på dagen i snöväder

Publicerat
  • Författare

Jaha okej, då ska jag ut nån natt här om det är ljust nog <_< även om det snöar! Går det att skjuta gris i skymningen, kvällen om man inte har en åtel? Eller är dem bara aktiva mitt på natten?

Publicerat

Sköt en räv inatt

Tycker att framförallt räven är lite "tryggare" om det snöar, har haft några av mina bästa lockjakter i snöfall (3st på en kväll och missa en).

det får inte blåsa för mycket bara.

För varje timma man sitter ute är man en närmare att sjuta

/Jimm y

Publicerat
Ja är det någon mening med att jaga räv och vildsvin i snöväder på natten?

Frågan måste vara felformulerad!!

Är det nån mening att stanna hemma när man kan jaga räv eller vildsvin i snöväder på natten.

I så fall är svaret NEJ :blush:

Publicerat
Tycker att framförallt räven är lite "tryggare" om det snöar, har haft några av mina bästa lockjakter i snöfall (3st på en kväll och missa en).

det får inte blåsa för mycket bara.

För varje timma man sitter ute är man en närmare att sjuta

Detta med för varje timme osv är hur klockrent som helst!

Snö och blåst verkar inte spela någon större roll här, det enda jag reagerat över ett flertal gånger är att bättre ljus ger nervösare rävar.. de man skjutit när det varit gränsfall för att kunna sitta har alla varit väldigt trygga.

Samtidigt, bra ljus gör att rävarna här kommer lite lite senare men kommer de gör de.

Mvh!

Publicerat

Visst gick det bra för oss;)

Körde fast bilen ca 15ggr. Fick lämna bilen och bara för att vi ändå var såpass nära så pulsade vi sista km till ena åteln och där var det tvärtomt. Bilen lyckades vi faktiskt gräva loss med spaden min kära mor påtvingat mig 24 tim innan när jag hade vägarna förbi henne. Utan den så hade vi suttit kvar i skogen....Cred till henne!