Publicerat November 23, 201015 yr Har beställt ett NorLyx HL12 med kodlås, men jäklar så sega det företaget var då! Beställde hos min lokala vapenhandlare 16 september. Leveranstid 3-4 veckor sa man. Inget skåp kom. Nästa vecka, lovade man min handlare, som är den som pratat direkt med Norlyx. Inget skåp kom. Nästa vecka sa man igen, sen nästa vecka, nästa vecka..... Börjar ju bli pinsamt att ringa och fråga var det tar vägen snart. Problemet är att planera in dagar då man kan ta emot skåpet (leverans hem på allmän väg...) men dom skjuter ju upp leveransen hela tiden! Handlaren har väl skött det hela så gott han kan. Ringt och frågat och så. Sist krävde han någon form av kompensation (sa han iallafall) Igår kom avisering. Skåp är ute hos speditör. Men mina viktplattor är restade! (skåpet väger bara 130 kilo och jag kan inte bulta) Efter samtal till handlaren igen så får han beskedet att Norlyx kollat med polisen, jag kan använda mitt skåp lagligt tills dess plattorna kommer, men kompensation är inte aktuellt eftersom Norlyx åker på en extra frakt på plattorna. Precis som inte jag skiter i det. Grrr. Nån som upplevt liknande seghet och nonchalans från NorLyx? Och får jag verkligen använda skåpet utan plattorna? (i väntan på att dessa skall levereras)
Publicerat November 23, 201015 yr Har beställt ett NorLyx HL12 med kodlås, men jäklar så sega det företaget var då!Beställde hos min lokala vapenhandlare 16 september. Leveranstid 3-4 veckor sa man. Inget skåp kom. Nästa vecka, lovade man min handlare, som är den som pratat direkt med Norlyx. Inget skåp kom. Nästa vecka sa man igen, sen nästa vecka, nästa vecka..... Börjar ju bli pinsamt att ringa och fråga var det tar vägen snart. Problemet är att planera in dagar då man kan ta emot skåpet (leverans hem på allmän väg...) men dom skjuter ju upp leveransen hela tiden! Handlaren har väl skött det hela så gott han kan. Ringt och frågat och så. Sist krävde han någon form av kompensation (sa han iallafall) Igår kom avisering. Skåp är ute hos speditör. Men mina viktplattor är restade! (skåpet väger bara 130 kilo och jag kan inte bulta) Efter samtal till handlaren igen så får han beskedet att Norlyx kollat med polisen, jag kan använda mitt skåp lagligt tills dess plattorna kommer, men kompensation är inte aktuellt eftersom Norlyx åker på en extra frakt på plattorna. Precis som inte jag skiter i det. Grrr. Nån som upplevt liknande seghet och nonchalans från NorLyx? Och får jag verkligen använda skåpet utan plattorna? (i väntan på att dessa skall levereras) Jag har upplevt att norlyx har vart riktigt snabba, men det är väl olika antar ja. Jag hade använt skåpet lagligt eller inte kan ju inte ta mer än 2 veckor att få vikterna och hur stora är sannolikheterna att kontroll utförs just precis nu;) men det är jag det andra skulle nog inte ens fundera på att använda det? MVH
Publicerat November 23, 201015 yr Jag har upplevt att norlyx har vart riktigt snabba, men det är väl olika antar ja. Jag hade använt skåpet lagligt eller inte kan ju inte ta mer än 2 veckor att få vikterna och hur stora är sannolikheterna att kontroll utförs just precis nu men det är jag det andra skulle nog inte ens fundera på att använda det? MVH Rätt dumt argument... Kontroll av länsman är väll inget att bekymmra sej för, värre om någon klåfingrig djävel hälsar på när du inte är hemma och tar med sej skåpet...
Publicerat November 23, 201015 yr Rätt dumt argument... Kontroll av länsman är väll inget att bekymmra sej för, värre om någon klåfingrig djävel hälsar på när du inte är hemma och tar med sej skåpet... Ja men då är det väl så, Jag skulle tagit risken iaf, har inte vart inbrott i den här byn på ja vet inte hur många år, inte så länge jag levt, ser man till att inte berätta det för någon så är risken minimal iaf här. Det är vad jag skulle gjort om jag var i din sits. större risk att länsman kommer och hälsar på det har iof hänt 1 gång i den här kommun som jag vet.
Publicerat November 23, 201015 yr Författare Alltså, NorLyx hävdar att dom kontaktat polisen och kollat så det är ok tills dess plattorna kommer. Vete fanken om jag litar på det.
Publicerat November 23, 201015 yr var inte meningen att verka dryg heller.. Fick lite den känslan när jag läste mitt inlägg nu
Publicerat November 23, 201015 yr Alltså, NorLyx hävdar att dom kontaktat polisen och kollat så det är ok tills dess plattorna kommer. Vete fanken om jag litar på det. be att dom skickar ett skriftligt intygande från polisen
Publicerat November 23, 201015 yr Släng in något tungt i botten och vips så är problemet borta... Högaktningsfullt. /C
Publicerat November 23, 201015 yr Författare Släng in något tungt i botten och vips så är problemet borta...Högaktningsfullt. /C Mycket klokt. Jag får ut i garaget och rota fram vad järnskrot jag hittar. Ett par bilbatteri och familjelexikonet på det så är jag på säkra sidan.
Publicerat November 26, 201015 yr Författare Jaha, igår kom så äntligen skåpet. Tjohoo liksom. Men när jag skulle montera inredningen dämpades glädjen igen. Skall pipstöden vara så här snea, är det nått nytt påfund, eller har jag monterat fel? Tycker liksom dom bara kan sitta på ett sätt. Observera att det finns två inredningar till detta skåp, med och utan sidohyllor. Använder jag långa stöden så är dom vågräta, från fäste på ena sidoväggen till andra, men de halvlånga stöden, från sidan till sidohyllan, är minst tre cm snea. VA??? edit: glömde bild.
Publicerat November 28, 201015 yr Författare Ingen som har ett nyare norlyx med liknande inredning som kan bekräfta eller dementera att pipstöden skall vara ur våg?
Publicerat November 28, 201015 yr Ingen som har ett nyare norlyx med liknande inredning som kan bekräfta eller dementera att pipstöden skall vara ur våg? Asså, jag har inget Norlyx men.. Inte fan ska pipstöd vara på snedden... Klart det är ngt fel.
Publicerat November 28, 201015 yr har ett lite älder norlyx och där är den i våg så du har nog fått ett felgjort tyvärr
Publicerat November 28, 201015 yr Ingen som har ett nyare norlyx med liknande inredning som kan bekräfta eller dementera att pipstöden skall vara ur våg? Går det att höja hyllinsatsen?
Publicerat December 6, 201015 yr Ingen som har ett nyare norlyx med liknande inredning som kan bekräfta eller dementera att pipstöden skall vara ur våg? Pipstöden i mitt norlyx är ivåg. Har nog blivit något knas.
Publicerat Januari 12, 201115 yr Författare Dax för en liten uppdatering och kanske avslut i denna tråd. Sega leveranser: Handlaren (Skytteservice i Ängelholm) jagade NorLyx med blåslampa, och sent om sider kom skåp och tyngder. Det hele tog bra MÅNGA veckor mer än utlovat. Skytteservice slog av 500 kr på priset som plåster på såren, osäker om det var dom eller Norlyx som fick stå för fiolerna. Jag ger hedern till Skytteservice. Hatten av för bra service från deras sida iallafall. Snea vapenstöd: Jag skickade bilder till NorLyx. Det tog lite tid och sen kom det plötsligt ett paket med en insats som var "modifierad" i form av uppborrade hål och urtagningar. Inget jag inte kunde gjort själv med den ursprungliga inredningen. Men den ville jag inte pilla på innan dom fick chansen att uttala sig, och nu kom denna tillbankade alltså direkt utan samtal från dom, så den skruva jag upp istället. Den funka väl så där. Ok, men med lite fula hål, men va fan, nu ser det ju ok när man kollar in i skåpet iallafall. Case closed alltså! Sen tar ju eländet med skåpet inte slut där i och för sig, men det är ju en helt annan historia
Publicerat Januari 13, 201115 yr Vad gäller att vikta eller bulta skåp samt risken för inspektion. Inspektion måste av polisen anmälas i förväg. Men en sak, som jag iaf tänkt på med mitt Zugil 9. När det står fritt, utan vikter så tippar det superlätt om dörren är öppen (rätt mkt vikt i dörren). Så alla som har småbarn hemma och inte fäst skåpet - det är mkt snabbt gjort för ett litet barn att välta ett vapenskåp om dörren står öppen. Åtminstone zugil 9.