Publicerat November 24, 201015 yr Haloj! Behöver hjälp med bäver på vinter:) har en liten Bäck hemma men har inte lyckats med jakten än så länge men har hört han osv,, MEN... Vilket väder är bäst hård blåst regn,snö,vindstilla eller va ska de va ??? mvh dishoff
Publicerat November 24, 201015 yr Haloj! Behöver hjälp med bäver på vinter:) har en liten Bäck hemma men har inte lyckats med jakten än så länge men har hört han osv,, MEN... Vilket väder är bäst hård blåst regn,snö,vindstilla eller va ska de va ??? mvh dishoff Det är då inget att tänka på i min landsända. Is på min bäverbäck redan. Det kan ju vara 2-3 dm snö kvar i Maj när jag ger mig ut bara att jag har vinden från rätt håll.
Publicerat November 24, 201015 yr Haloj! Behöver hjälp med bäver på vinter:) har en liten Bäck hemma men har inte lyckats med jakten än så länge men har hört han osv,, MEN... Vilket väder är bäst hård blåst regn,snö,vindstilla eller va ska de va ??? mvh dishoff jag föredrar så nära vindstilla det bara går en fix idé bara sen kvittar det om det regnar eller inte
Publicerat November 24, 201015 yr Bävern har ju mörkret på sin sida såhär års men en månklar natt skulle jag försöka nypa den på strandkanten! Bävern blir också mindre aktiv under vintern, den bästa chansen har du haft = höst, det är då dom är som mest aktiva med att bygga upp ett förråd av pinnar som dom ofta sticker ner i dyn framför hyddan. Fryser vattnet kommer dom alltid åt pinnarna under vattnet. Jag skulle spara jakten till sen vår = slutet på april, det är helt underbara kvällar att jaga på då och det finns i stort sett ingen annan jakt under den tidpunkten så jaga ngt annat nu och bävern i vår är mitt RÅD.
Publicerat November 24, 201015 yr Ja du dishoff! de är nog värt och vänte till våren , men vi ger oss inte vi tar herr bäver till helgen! vi tar han till slut men nu har vi fått många tips:D ha de gött mvh: mishoff
Publicerat November 24, 201015 yr Författare Ja du dishoff! de är nog värt och vänte till våren , men vi ger oss inte vi tar herr bäver till helgen! vi tar han till slut men nu har vi fått många tips:D ha de gött mvh: mishoff