Publicerat November 24, 201015 yr Tjena tänkte bara höra om det är någon som äger en bössa enl. rubriken. Fick höra att det var många som var missnöjda med dem då dem tydligen skramlar något fasansfullt pga magasinet. Har varit inne på en sådan själv men fick rekomendation av handlaren att istället köpa en utan löstagbart magasin. Om jag trots hans rekomendation ville ha en DM kunde han tänka sig att sänka priset på den med 1000kr pga detta. Så jag undrade bara om det är någon som upplevt skramliga 700:or med DM?
Publicerat November 24, 201015 yr Har själv en R700 SPS DM, dock inte med löstagbart magasin. Min enda fundering kring den bössan är orginalkolven som jag inte var nöjd med. Fick inte min bössa att skjuta ordentligt varför den fick besöka en smed för åtgärd. Slutade med att dom fick ta bort material i orginalkolven för att pipan skulle ligga fri. Dock skjuter min bra nu, är väl inget långhållsmonster men då jag uppdaterat med en Boyds laminatkolv blev det som en ny bössa att skjuta med. Stadigare, och bättre känsla. På vilket sätt "väsnas" det löstagbara magasinet? I lumpen eltejpade man magasinen för att slippa oljud. Kanske en mindre lockande lösning på en ny bössa, men tyst blev det. Trivs du med bössan i övrigt så slå till. Stör du dig för mycket på eventuella oljud i framtiden kan man alltid byta upp sig Hänger väl lite på vad du får betala, men är det en ny bössa och handlaren går ner 1000kr så kanske det är en bra affär. Lycka till!
Publicerat November 24, 201015 yr Du har ingen DM om du inte har löstagbart magasin DM står för detachable Magazine nämligen Lite trist köpa en ny bössa som skramlar och skall åtgärdas med tejp kan ja väl tycka oavsett pris Vill du ha en bössa med magasin som inte skramlar så är Tikka och Sako fina bössor.
Publicerat November 24, 201015 yr Du har ingen DM om du inte har löstagbart magasinDM står för detachable Magazine nämligen Lite trist köpa en ny bössa som skramlar och skall åtgärdas med tejp kan ja väl tycka oavsett pris Vill du ha en bössa med magasin som inte skramlar så är Tikka och Sako fina bössor. haha! Då har handlaren lurat mig, för det var de fanskapet sa till mig att modellen hette när jag köpte skrotet. Då har jag bara en ombyggd SPS numera Fast får väl skylla mig själv som inte gjort läxan tillräckligt och visste vad det var jag köpte...
Publicerat November 24, 201015 yr Har en 700 SPS DM som är ungefär fem år. Tycker inte den skramlar från magget. Du fick ingen närmare beskrivning exakt var magget ska skramla?
Publicerat November 24, 201015 yr Författare njae, han sa att folk beklagat sig över att det var lite rassligt... om man tog den med magget i och skakade på bössan så lät det som en maraccas sa han. 7900kr för den var priset.
Publicerat November 25, 201015 yr Låt mig gissa... köpte du av Uppsalakrämaren? Aha! Han har sämre avance på dessa bössor givet att du har rätt alltså. Kul att han kan såga Remington oavsett trots att han prånglar ut så galet många.. återigen givet att ditt antagande stämmer Mvh!
Publicerat November 25, 201015 yr Jag hade en Remington 700 sps dm och magasinet var inte det roligaste Lossnade i bland och lät illa samt var problem med matningen då man repeterade om... Men i övrigt sköt bössan riktigt bra... Ska du köpa en sån bössa köp utan magasin och vill du ha magasin titta på annan modell av bössa som nån skrev ovan tikka och sako har bössor i rätt prisklass och du slipper skrammlet i magasinet och andra problem...
Publicerat November 25, 201015 yr Författare har inte köpt bössan, bara hört mig för. Visst är det "Uppsalakrämaren" som du kallar´t... Visst är Tikka fin, men just remingtonen ligger bättre till i pris, vill ha en syntetkolv och hade helst haft magasin på´n och för under 10 000 kr...
Publicerat November 25, 201015 yr har inte köpt bössan, bara hört mig för. Visst är det "Uppsalakrämaren" som du kallar´t... Visst är Tikka fin, men just remingtonen ligger bättre till i pris, vill ha en syntetkolv och hade helst haft magasin på´n och för under 10 000 kr... Köpte min tikka som jag har nu begad en tikka battue lite 308 för under 9000 och den var i riktigt bra skick! Men gäller ju hitta dem Men ser då och då dem på blocket...