Publicerat November 25, 201015 yr Hej! Ska köpa en ny hagelbock. Ni som vill får gärna tipsa om vilken bössa ni skulle välja i enlighet med gällande kravspec. om ni kan. Krav: -Ny -Bock -Min 18.000 Max 22.000 kr. -Måste ha choker. -Måste ha adjustable cheek piece -enkeltryck -Under 3,4 kg -70 cm eller kortare pipa Vapnet ska användas för trap, skeet, sporting, engelsk sporting, compact sporting, fågel, rådjur och allt annat mellan himmel o jord. thx. taxmannen
Publicerat November 25, 201015 yr Den där Beretta Black sporting eller vad den hette som de testade i Vapentidningen för några nummer sedan. Såg sjukt fin ut och verkar prisvärd, hade jag varit på jakt efter en bock när jag köpte min senaste bössa hade det absolut blivit en sådan. Fyller alla måtten med råge, och Beretta kvalité ska väll inte vara något att klaga på?!
Publicerat November 25, 201015 yr jo, de e väl tyvärr som så att de e slagsida åt berettahållet..... Vill egentligen inte ha en beretta men utifrån specen så verkar det bli nån av deras sportingmodeller.
Publicerat November 25, 201015 yr Har ett par frågor angående specen............ Varför ny?? Finns ju en uppsjö fina beg. bockar. Varför 70cm eller kortare?? Ska du skjuta trap och sporting är det bara en fördel med längre pipor, om du nu inte som jag är pygmé..........Jag hade en 686e Sporting med 76 pipor tidigare, den var helt ok, men aningen trög när jag sköt skeet, men d är ju en smaksak. Ställbart kindstöd är ju bra, men bara om bössan inte passar från första början. Iofs kan det ju vara användbart att höja kolven om du ska skjuta trap och därigenom höja träffläget. Annars är det ju som du skriver att nytt är det väl bara Beretta som motsvarar dina specar..............
Publicerat November 25, 201015 yr upptag: varför ny? Ja, det är väl min muslimska ådra med oskulder etc. som kickar in... Nä, men seriöst jag kan nog tänka mig en lätt begagnad bössa som faller inom samma ramar men jag gillar att slita in nya prylar själv. Piplängd? Jag gillar helt enkelt rappare bössor. Min urika e ett långt as o den blir jag så seg med på skeeten, speciellt störande på mittstation tycker jag. Jag vill dessutom att bössan skall kunna hanteras vettigt under jaktförhållanden. Det ska vara ett vapen med en del sportskyttekaraktäristika men den ska inte vara helt renodlad. kindstödet: Jag förväntar mig inte att ett vapen från hyllan ska passa optimalt. Jag vill kunna ändra lite beroende på dagens aktivitet. trap ena dagen o jaktstig nästa? sen e de bra o kunna ändra på något om (när) man skjuter dåligt
Publicerat November 26, 201015 yr Ok, förstår dina tankar helt! Kolla Fabarm om du hittar några, har provskjutit några på mässor och dom känns helt ok, hur kvaliteten är kan jag inte uttala mig om. Utseendet är aningen speciellt åxå, inte helt traditionellt, men du kanske gillar dom. Dom ligger rätt ok till i pris.
Publicerat November 26, 201015 yr hehe. Fabarm är tyvärr ett vapen som mitt vapenskåp inte har tillstånd att inhysa under några som helst omständigheter.