Jump to content

Rekordtupp? 7,2 kg!

C-78

Recommended Posts

Står nu Svensk jakt om att en Tjädertupp på 7.2 KG!!!!! ,har skjutits ....och bekräftats av Svensk Jakts norrlandsredaktör.....Kan det verkligen vara möjligt??

Du ser väl att de är möjligt :wub: man fick ju en :wub: reaktion när man läste;)

Står nu Svensk jakt om att en Tjädertupp på 7.2 KG!!!!! ,har skjutits ....och bekräftats av Svensk Jakts norrlandsredaktör.....Kan det verkligen vara möjligt??

Nja tolkar det inte riktigt som att Bernt bekräftar 7,2kg utan bara att det är en stor tupp :wub:

Visst tycker även jag att den ser stor ut men varför jämföra den med en motorsåg på bilden istället för att fota den på en krönt våg.......

Christian N

Eat lead tuppjäv-l,

ingen av er som varit på fisketävling när man ser hur de snälla fiskaren matar fisken efter att de har kommit upp?

Ett par tre-fem 10 grams blysänken i ett gäng med fiskar gör på sig på totalvikten.

Har inte sett bilder eller reportage, kul för skytten men se till att göra det "rätt" ingen orkar bry sig om man enbart har det på bild längre, bilder ljuger numera.

/Christian

Jag vet att när farsan hade en stortupp på 12.1 kg i sikte 1972 så gick slagstiftet sönder. Räknas det också?

Vägde han den innan har skulle skjuta den?

• 10 years later...
Jimswe

Jag har letat efter detta i några år! Hade tidningen kvar i många år men sen hamna den på återvinning. de är nog min tupp.. hittar inte sidan!? Den va med i läsarnas sida om jag inte minns fel.. en i jaktlaget (lennart "lelle" Stenberg som också bodde i skogen fick stå på en eu pall å knyta snöre runt halsen för stjärten släpa i marken och den va tung. Det ja minns är att krävan vägde nästan 1 kg å den goda grytan smaka lever å pyton! Skulle ha stoppat upp den ist.. Kan någon hjälpa mig med en länk?