Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Plottväder!

Featured Replies

Publicerat

Jepp!

Spårsnö är grejen..

Fick 3 grisar för Blackie idag.

Kunde blivit en 3-4 till om skyttet vore bättre....

Men snön är ju tacksam så sett för minsta droppe blod syns ju väl.

Plottfia körde galten över en vassjö.. nu ligger det någon cm is o sommartid så är sjön vadbar... men nu med så vansinningt med vatten som där är så bör det varit rätt djupt men de sket galten i o gick rakt över o Blackie efter o mitt i sjön fick jag ett frågetecken på pejlen... inge kul men fick strax kontakt igen o grisen sköts sen när den kom ur sjön o jycken 2 m bakom grisen.

hittade sen 7 årsgrisar i en plantering som jag gick in i 3 ggr med tiken. första sköts på drev, andra oxå på drev så 3:dje gången in o där for ut 5 grisar till som alla klarade sig genom passlinjen trotts en del skott....

Fick det till att det va bom på alla utom möjligen en som vi spårade nån km när jag äntligen fick tag på kräket, hon jagar ju en stund på grisarna innan jag kunde ta henne.

Såg förresten det drevdjuret o jag siktade på´n oxå men jag tyckte det va tillräckligt o reda ut innan..

Kunde sen gå på o kolla upp samtliga men den som va lite tveksamt hittade vi 2 små droppar blod på en km spårning.

Märkligt men jag tror ändå det va helbom..

Kan ju varit en gylta som är i brunst o blöder lite där bak..

Nu är det jobb som gäller hela helgen..

Faen va jag gillar tåget :o

post-348-1290783128_thumb.jpg

Publicerat

Grattis till en fin jaktdag. Skulle varit kul att se Blackie idag.

Publicerat
  • Författare
Grattis till en fin jaktdag. Skulle varit kul att se Blackie idag.

Hysss... Hon sover nu..

Publicerat
  • Författare

Föresten..

Min "blinde" bror stod för 3 bommar... jo.. han sköt iofs en av de första perfekt och "hjälpte till" på galten innan.

Han har köpt aimpoint micro.. men faen vet om han blev bättre...

Han fick helt enkelt hjärnsläpp.. när det kom 5 på honom som stannade i sjökanten och verkade som de skulle ut i sjön.

Då kom Blackie ifatt och kastade sig rakt in i högen med grisar o de blev ju en j-kla fart på alla o brodern öppnade eld men fällde bara träd... fick iväg 3 skott på tokrusande grisar mellan träden...

Satt 2 skott i träd o ett i en sten...

En av dessa fem drog på andra hållet och fick ett skott efter sig på lite långt håll, det va den som vi hittade 2 droppar blod på nån km spårning.

Förbannat dålig skytte... o de har de fått höra oxå...

Vi hade 3 grisar till ringade på annat ställe men de fick va, man hinner ju inte med allt....

Publicerat

Köp ett par askar ammo och kör upp brodern på banan som julklapp kanske? Får gratulera hunden till ett fint arbete också, den (hon?) lär ju ligga bra till hos tomten efter en sådan jakt.

Publicerat

Fruktansvärt kul att läsa om dina jakter med "tåget"

Gris verkar ni åxå ha i riklig mängd....

Håller med föregående talare, skicka brodern till skjutbanan med X antal skott o låt honom inte komma hem innan har träffar där han ska :lol:

//

Publicerat

Så skönt att läsa att det går loss för er allt som oftast och att ni fick god utdelning på jakten..

/Christian

Publicerat
  • Författare
Fruktansvärt kul att läsa om dina jakter med "tåget"

Gris verkar ni åxå ha i riklig mängd....

Håller med föregående talare, skicka brodern till skjutbanan med X antal skott o låt honom inte komma hem innan har träffar där han ska :lol:

//

Om de ändå hjälpte... han o min andra bror skjuter upp varje år på skjutbanan inför älgjakten i norr...

Jag däemot har inte skjutit på älgbanan sen jag tog jägarexamen ... dock skjuter jag en hel del vart år på typ eftersöksskytte under "kurs" tid..

Vi hade väl gris ringad på 3 ställen idag. Dessa 7 årsgrisar som nu är 5 har varit ett problem i den byn.

Verkar som suggan har försvunnit.. o dessa marodörer.. är rätt hatade av mjölkbonden men nu är han lite gladare..

Passade ju på o stanna på gården o snacka lite efteråt. Sköt 3 hos honom förra helgen.

Förresten..

Idag trodde vi att han haft korna ute på en åker så trampat såg det ut på lite håll men en närmare titt så va allt grisspår...

Galten va på hans mark oxå.

Men faen vet om det räcker med o få bort dessa 3.. borde varit ett par till iallfall..

Bara o ta nya tag o hoppas att snön ligger ett tag nu. helst med någon cm nysnö var natt ^_^

Publicerat

Om du behöver hjälp så kan jag tänka mig att ställa upp. Jaga gris är alltid skoj.

Publicerat
Föresten..

Min "blinde" bror stod för 3 bommar... jo.. han sköt iofs en av de första perfekt och "hjälpte till" på galten innan.

Han har köpt aimpoint micro.. men faen vet om han blev bättre...

Han fick helt enkelt hjärnsläpp.. när det kom 5 på honom som stannade i sjökanten och verkade som de skulle ut i sjön.

Då kom Blackie ifatt och kastade sig rakt in i högen med grisar o de blev ju en j-kla fart på alla o brodern öppnade eld men fällde bara träd... fick iväg 3 skott på tokrusande grisar mellan träden...

Satt 2 skott i träd o ett i en sten...

En av dessa fem drog på andra hållet och fick ett skott efter sig på lite långt håll, det va den som vi hittade 2 droppar blod på nån km spårning.

Förbannat dålig skytte... o de har de fått höra oxå...

Vi hade 3 grisar till ringade på annat ställe men de fick va, man hinner ju inte med allt....

Kan du inte få brorsan och regga, vore värt popcorn att få hans bild :angry:

Verkar som du har en jäkla motor i den där hunden, hur är hon att kalla av? Hur länge håller hon annars i oskadat?

Kul jakt iaf.

Publicerat
  • Författare
Kan du inte få brorsan och regga, vore värt popcorn att få hans bild :angry:

Verkar som du har en jäkla motor i den där hunden, hur är hon att kalla av? Hur länge håller hon annars i oskadat?

Kul jakt iaf.

Jo.. kalla av.. då står man med armarna rakt ut på löpan o vrålar HIIIIITTT o tar henne med en målvaktsräddning...

Tyvärr har hon blivit rätt envis på sista tiden..

Gick kalas med inkallning förra säsongen men nu på gris är det liiite svårare...

Hon har alldrig kommit hem självmant.. o jagar otränad.. en 4 timmar men stannar sen o vilar upp sig o fortsätter sen glatt o jaga när hon piggnar till..

Att jaga med henne har ökat min bensinkostnad med det tredubbla...

Publicerat
Jo.. kalla av.. då står man med armarna rakt ut på löpan o vrålar HIIIIITTT o tar henne med en målvaktsräddning...

Tyvärr har hon blivit rätt envis på sista tiden..

Gick kalas med inkallning förra säsongen men nu på gris är det liiite svårare...

Hon har alldrig kommit hem självmant.. o jagar otränad.. en 4 timmar men stannar sen o vilar upp sig o fortsätter sen glatt o jaga när hon piggnar till..

Att jaga med henne har ökat min bensinkostnad med det tredubbla...

Fan NS jag skrattade så min dotter var tvungen o komma hit o se vad som var så roligt <_<:D

Snälla skriv en bok om allt dit jagande och upplevelser runt om livet, jag köper den med en gång.

//

Publicerat

Inkallning? :lol:

Skäller kräket så är det möjligen ett skott i backen som kan funka. :) :)