Publicerat November 27, 201015 yr Igår eftermiddag sprang en ensam varg runt på Norräng i utkanten av Lycksele. Enligt min morfar som såg den, så verkade den väldigt orädd eftersom den gick runt flera hus i lugn takt. Det finns en plats där man utfodrar rådjur i nära anslutning till bostadsområdet. Kanske den söker sig till området därför? Polisen och representanter från Länsstyrelsen har bekräftat att spåren är av en vuxen varg. Det är väl ganska ovanligt med vargar i det här området? Ska se om jag kan få tag i någon av bilderna som morfar tog!
Publicerat November 27, 201015 yr Lägg gärna ut bilder på den. Men troligen så är den där Vargen förhoppningsvis snart borta från Västerbotten.
Publicerat November 27, 201015 yr Den kan flytta till Djurgårn . På svenska blir det Djurgården , det andra var stocholmska Jo jag är lite kinkig idag
Publicerat November 27, 201015 yr varg säkrad i Vesene 2 mil nordväst om Borås i tisdags, ur led är tiden....
Publicerat November 27, 201015 yr Författare Ja, jag ska försöka få tag i bilder. Lär nog ta ett tag eftersom vi inte ses så väldigt ofta. Sist det var varg i Västerbotten var väl "bullmarksvargen"? Verkar vara gott om dem söderöver iaf..
Publicerat November 27, 201015 yr Ja, jag ska försöka få tag i bilder. Lär nog ta ett tag eftersom vi inte ses så väldigt ofta. Sist det var varg i Västerbotten var väl "bullmarksvargen"? Verkar vara gott om dem söderöver iaf.. Vi hadde en Varg här i Byn för ett år sen men den paserade fort.
Publicerat November 27, 201015 yr Verkar vara gott om dem söderöver iaf.. Jepp, vi har så vi klarar oss, så ni kan gärna få behålla den där uppe hos er..
Publicerat November 27, 201015 yr Ja, jag ska försöka få tag i bilder. Lär nog ta ett tag eftersom vi inte ses så väldigt ofta. Sist det var varg i Västerbotten var väl "bullmarksvargen"? Verkar vara gott om dem söderöver iaf.. nja...inte riktigt. senaste vargen som konstaterades i Västerbotten var väl den som tåget körde på i Röjnoret tidigare i höst.
Publicerat November 28, 201015 yr Författare Jasså! Det visste jag inte! Det är ju nära sommarstugan min! Nog finns dom även här uppe i det mörka lapphelvetet
Publicerat November 28, 201015 yr Författare Bilderna har skickats på framkallning. Lär väl få dom runt jul till Umeå.
Publicerat November 28, 201015 yr Du tror inte att det kan vara samma varg som uppehållit sig i abborträskliden under september? För det är ju knappt en mil mellan abborträskliden och Norräng http://www.folkbladet.nu/198757/2010/11/03...tanfor-lycksele Även inponerad att inte en endaste tidning har rapporterat om detta om lst varit där och kollat. Andreas - som är uppvuxen på Fruktstigen (Norräng), Lycksele
Publicerat November 28, 201015 yr Författare Det kan mycket väl vara samma varg. Såg på tv att dom kan röra sig 5-6 mil på ett dygn. Eftersom det inte finns några etablerade vargar här så vidgar den säkert sina vyer Jag tycker också det är konstigt. Kanske det dyker upp i VF... Robin uppvuxen på Grönsaksstigen;)
Publicerat November 28, 201015 yr Det kan mycket väl vara samma varg. Såg på tv att dom kan röra sig 5-6 mil på ett dygn. Eftersom det inte finns några etablerade vargar här så vidgar den säkert sina vyer Jag tycker också det är konstigt. Kanske det dyker upp i VF... Robin uppvuxen på Grönsaksstigen;) Grönsakstigen, där har jag oxå bott, i de (då) gula lägenheterna brevid förskolan. Hur gammal är du? själv är jag född 1980 Andreas
Publicerat November 28, 201015 yr Författare Jag är född 2 Feb 1992, så jag är bara en lilpajk jämfört med dig. Snart 19. Vet vart du menar;) Jag bodde ovanför äldreboendet.
Publicerat November 28, 201015 yr oki, då är vi lite olika generationer. Har farsan kvar i lse, han kränger bilar i den fina bilaffären mitt emot gamla ASSA (för att undvika göra reklam) samt att jag jagar mellan knaften och bratten. Andreas
Publicerat November 28, 201015 yr oki, då är vi lite olika generationer.Har farsan kvar i lse, han kränger bilar i den fina bilaffären mitt emot gamla ASSA (för att undvika göra reklam) samt att jag jagar mellan knaften och bratten. Andreas Som fd lyckselebo, är jag inte ett dugg förvånad. Björn och lo, är juh inte ovanliga, och varg har juh gott om bytesdjur. Frågan är väll egentligen, varför finns det inte fler?
Publicerat December 23, 201015 yr Det tog en knapp månad innan tidningarna fick reda på det genom att vapstens sameby ansökt om skyddsjakt på en varg som inte gjort ett dugg, de har inte ens renarna där än http://www.vk.se/Article.jsp?article=405780 Andreas
Publicerat Januari 4, 201115 yr Ja, tänka sig Jobbit att ha varg i ett område där det bör vara strörenar. Jobbade några år åt Omma's med att dra ren. Ett mkt bra jobb, med mkt frisk luft, och fina djur upplevelser. Dom skulle nog vara mer upprörda om den höll sig närmare kusten..
Publicerat Januari 4, 201115 yr Den kan flytta till Djurgårn . På svenska blir det Djurgården , det andra var stocholmska Jo jag är lite kinkig idag Misstänker att den kommer flytta till körrgårn.. Eller kyrkokården på svenska, det andra var Värmländska