Publicerat November 27, 201015 yr Så, då är man på väg till afrika igen. Resa och flyg är nu bokat. 9 mars, nästan exakt 2 år sen sist, bär det av från arlanda till sydafrika och amakulu safari igen för 6 dagars antilopjakt. Ska bli underbart att träffa alla igen och smyga efter antiloper i hettan för att sedan avsluta dagen med en gin & tonic i baren med påföljande middag.
Publicerat November 27, 201015 yr Har varit sjukt sugen på att åka på en sådan resa jag med, väntar nog något år men sen drar jag med stor säkerhet. Afrika ska upplevas, även om jag inte gillar det så har jag helt plötsligt rätt att uttala mig. Amakulu har bra priser vad det verkar, nära att jag tryckte på KÖP knappen //
Publicerat November 28, 201015 yr Har varit sjukt sugen på att åka på en sådan resa jag med, väntar nog något år men sen drar jag med stor säkerhet.Afrika ska upplevas, även om jag inte gillar det så har jag helt plötsligt rätt att uttala mig. Amakulu har bra priser vad det verkar, nära att jag tryckte på KÖP knappen // Skall vi göra följe? Har också börjat bli så pass sugen att jag vill dra på safari och jaga lite djur så länge jag slipper gummipürsa mig fram... Är också inne på Amakulu. Mitt enda krav är att få tillaga ett djur (en middag) av någonting jag har skjutit på plats.
Publicerat November 28, 201015 yr Fy faaaan vad avundsjuk jag blir! Vill också ner och träffa alla igen. Om ett par år (Läs max 5) bär det av för mig med. KUL för dig!!
Publicerat November 28, 201015 yr Skall vi göra följe?Har också börjat bli så pass sugen att jag vill dra på safari och jaga lite djur så länge jag slipper gummipürsa mig fram... Är också inne på Amakulu. Mitt enda krav är att få tillaga ett djur (en middag) av någonting jag har skjutit på plats. Det lär knappast vara något problem. Sånt tycker dom bara är kul. Men då gäller det att du är där ett par extradagar så att du hinner tillaga DITT djur. Mvh John
Publicerat November 28, 201015 yr Skall vi göra följe?Har också börjat bli så pass sugen att jag vill dra på safari och jaga lite djur så länge jag slipper gummipürsa mig fram... Är också inne på Amakulu. Mitt enda krav är att få tillaga ett djur (en middag) av någonting jag har skjutit på plats. Det vore ju hur kul som helst. Jag siktar på att åka inom ett par tre år (läs när jag har råd ) När jag åker ska jag ha råd att skjuta samt ta hem trofen annars kan det nästan kvitta.. Ett par vänner åker i vår och de kör budjet varianten, de tar inte hem någon trofé, då känns det inte bra enl mig. Jag vill stoltsera med en vacker hornuppsättning på väggen. //
Publicerat November 28, 201015 yr Jag vill stoltsera med en vacker hornuppsättning på väggen. Skönt att jag slapp säga det!
Publicerat December 3, 201015 yr Skall vi göra följe?Har också börjat bli så pass sugen att jag vill dra på safari och jaga lite djur så länge jag slipper gummipürsa mig fram... Är också inne på Amakulu. Mitt enda krav är att få tillaga ett djur (en middag) av någonting jag har skjutit på plats. Fixar vi Jensa