Publicerat November 29, 201015 yr som rubrikern råder så kom jag på en bössa idag som jag skjutit med tidigare i år på älgbanan en Marlin X7a är det blev lite sugen på att köpa den i 308 men som rubriken lyder behöver jag ha lite svar på om den är värd att köpa eller inte ligger på 7900:- med ett 3-12 sikte på och 4900:- tror de den gick på ren.
Publicerat November 29, 201015 yr Köp skjut och njut, då det ju är en Marlin.. Bra bruksbössa till bra pris, den heter XS om det är 308, och XL om det är en fjollsexa. Här finns att läsa om den: http://www.jaktojagare.se/se/article_print.php?id=422509
Publicerat November 29, 201015 yr Brukspang som förmodligen går att lura att skjuta tätt, köp den ren och välje sedan en av de Zeiss som XXL krängt och som nu finns på nätet som räksallad. Kompetent pang till kanonpris? /Chris
Publicerat December 2, 201015 yr Hej, jag har en XL7 dvs 30-06 sen i somras. Är inte världens vackraste men den har flera saker som jag föll för, bla det ställbara trycket. Är ju en Marlin så som det sagts tidigare en robust o bra bössa och den skjuter tätt också. På minussidan så va det lite meckigt att plundra vapnet innan man vande sig men det är ju en vanesak. Jag köpte min på Torsbo, gav 4900kr renköp. mao ett bra köp
Publicerat December 2, 201015 yr Får du betala samma som Johnny så är det väl ok MEN 7900 köp en remington istället. Bättre bössa och bättre ev. andrahandsvärde Jimmy
Publicerat December 2, 201015 yr Författare jo de är samma pris som Johnny gav för sin. 7900 är med kikare men funderar på att köpa den ren sen köpa en begagnad leupold o sätta dit
Publicerat December 3, 201015 yr jo de är samma pris som Johnny gav för sin.7900 är med kikare men funderar på att köpa den ren sen köpa en begagnad leupold o sätta dit Det låter sunt!