Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakt Erbjudes.

Featured Replies

Publicerat

Hej..

Eventuellt så kommer jag kunna erbjuda 1 person nästa år till åteljakt på en sannlös "rävmark". Under sommar och höst så ligger jag på ca 8-10 rävar (11 i år) men iom att jag ej har ngt större intresse till åteljakt samt att tiden knappt räcker till så skulle jag ev. vilja prova på att erbjuda den här sortens jakt nästa år. Jag vill först undersöka intresset innan jag bestämmer mig.

Jag har inga krav men vill givetvis att person i fråga vill lägga ner arbete på åteln samt vaka så ofta som möjligt utan att det ska kännas som en börda.

Jag vill helst att man ska ha tillgång till en hund till eventuella eftersök.

Ev. så har jag en stuga på marken som inte används, den är inte i bästa skick men duger alldeles utmärkt till jakten och kan förmodligen inredas utav personen i fråga.

I vintras så kunde man se lika mycket rävspår som rådjursspår och det är inte ont om rådjur direkt..

Hur som, är någon intresserad så skriv ihop en rad och skicka den till:

vilt@lundbygard.com

ps. funkar allt bra så finns det förmodligen tillfällen till att få följa med på diverse andra jakter på marken.

Ja, just det, Marken ligger i Norra stockholm, närmare bestämt utanför Märsta

Mvh

Mattias Holst

Publicerat
Hej..

Eventuellt så kommer jag kunna erbjuda 1 person nästa år till åteljakt på en sannlös "rävmark". Under sommar och höst så ligger jag på ca 8-10 rävar (11 i år) men iom att jag ej har ngt större intresse till åteljakt samt att tiden knappt räcker till så skulle jag ev. vilja prova på att erbjuda den här sortens jakt nästa år. Jag vill först undersöka intresset innan jag bestämmer mig.

Jag har inga krav men vill givetvis att person i fråga vill lägga ner arbete på åteln samt vaka så ofta som möjligt utan att det ska kännas som en börda.

Jag vill helst att man ska ha tillgång till en hund till eventuella eftersök.

Ev. så har jag en stuga på marken som inte används, den är inte i bästa skick men duger alldeles utmärkt till jakten och kan förmodligen inredas utav personen i fråga.

I vintras så kunde man se lika mycket rävspår som rådjursspår och det är inte ont om rådjur direkt..

Hur som, är någon intresserad så skriv ihop en rad och skicka den till:

vilt@lundbygard.com

ps. funkar allt bra så finns det förmodligen tillfällen till att få följa med på diverse andra jakter på marken.

Ja, just det, Marken ligger i Norra stockholm, närmare bestämt utanför Märsta

Mvh

Mattias Holst

mot Sigtuna eller Knivsta
Publicerat
mot Sigtuna eller Knivsta

Knivsta..

I odensala

Publicerat
Knivsta..

I odensala

Jag har mailat dig
Publicerat

Mattias!

Trevligt erbjudande, stilfullt!

Är det dottern som stjäl din tid  ;D

/K

Publicerat
Mattias!

Trevligt erbjudande, stilfullt!

Är det dottern som stjäl din tid  ;D

/K

TJENA... Jag fick din nya mail ifrån "Jutten" har bara inte haft tid till att maila.. Men det kommer..  Om dottern tar tid.. Nja, visserligen tar hon tid men å andra sidan så är jag överlycklig när jag är med henne så den tiden vinner allt..

Men det massa annat skit som tar tiden.. Just nu är jag faktiskt väldigt nära på att börja gråta..

Har rivit taket i V-rummet idag vilket jag ångrar ngt fruktansvärt just nu.. Grejen är den att det var väldigt lågt i tak och de tidigare ägarna har bara lagt på nytt tak på nytt tak osv..

Grejen är den att ursprungs isoleringen var ifrån 1930 talet visade sig och bestod av 20% torv och 80% jord vilket var då ca 80 år gammalt..

Trots sjuk nogrann inplastning så är hela undervåningen HELT svart.. Möbler, väggar tak är helt svarta i kök, bägge hallarna, gästrum badrum, klädkammarna, alla kläder på undervåningen är helt svarta.. Det är som ett svart mjöl som tränger sig in ÖVERALLT...

Ca 80 st fulla sopsäckar med jord och torv har slängts ut.

Dessutom så ramlade delar av taket ner på fönstrena så karmarna pajade så mycket så vi var tvunga att montera ner dem och sätta upp plyfa..

Jessica och Tuva kommer hem på Söndag :o :o :o :o :o :o

Jag bifogar ngr bilder på elendet...!!!

Hur som så är det endast 1 person som har svarat hittils vilket är jävligt konstigt.. Först gnäller en massa människor på att de inte har ngn mark mm, sen ger jag ett ypperligt erbjudande på GRATIS jakt som man dessutom får bestäma helt själv över, + att förmodligen så kommer det finnas ett gäng gånger då personen kan få följa med på vanliga jakter, speciellt om han har hund. Det gäller jakt på rådjur, älg, vildsvin mm. Men huvudintresset skall helst vara åteljakt??

Ja ja, det är ingen panik, det är inte förrän nästa år som detta kommer att träda i kraft.

Ullmenkott. Jag har läst ditt mail och kommer att återkomma vid senare tillfälle.

Publicerat

>Ripjäg

O Herre jävlar sicket elände  :o, inte ett dugg avis på ditt svart mjöl som jag själv fått erfara fram inte lite omfattande

renovering som du verkar ha gett dig in på....men det känns igen, huuuua!

Tyvärr finns det inget att göra ön att bita ihop och tänka framåt, keep going....och när sedan jag mfl kommer på besök

kommer du sitta med tummarna innanför hängslena och blicka på ditt monument av arbete och dådkraft!

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot bilderna  ::)

Ja, konstigt att inte fler svarat men å andra sidan är det inte nerlusat med 08or här men nog finns dom...

Kolla tex med Dard här på sidan, han bor nästgårds!

Må bäst M

/K

Publicerat

Jag har precis mailat dig.

Publicerat

Erkon torde ju vara intresserad då han söker jaktmark i närheten av Uppsala. ;)

Jag är också intresserad men jag jagar med 3 st jaktlag samt att jag är gästjägare i 5-6 jaktlag till men hittar du ingen lämplig kandidat så.... ;)

Vi kanske kan byta lite rävvak mot vårbock......

Publicerat

Hej,

Jag är eventuellt intresserad. Skickar ett mail på måndag med lite info om mig mm.

mvh

Björn

Publicerat
>Ripjäg

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot bilderna  ::)

För att undvika förstöra denna tråd med min Misär så öppnar jag en ny tråd i Runt Lägerelden där jag slänger in bilder...

Publicerat

Erkon torde ju vara intresserad då han söker jaktmark i närheten av Uppsala. ;)

Helt rätt!!! Därför har jag skickat ett mail ;D ;D.....

Publicerat

Ledsen att jag inte har hunnit svara på ngr mail än, har fullt upp med v-rummet här hemma.. Men ta det lugnt det är lång tid kvar..

Det är inte försent att anmäla sitt intresse..

Publicerat
Jag är också intresserad men jag jagar med 3 st jaktlag samt att jag är gästjägare i 5-6 jaktlag till men hittar du ingen lämplig kandidat så.... ;)

Vi kanske kan byta lite rävvak mot vårbock......

Hmm.. 3 st jaktlag, gästjägare i 5-6 jaktlag.. Det känns som din tid inte skulle räcka till  ;) så du är nog körd här orjant..

Dock kan jag lätt byta en extremt bra sommarjakt på räv mot nån vårbock.. sommarjakten bedrivs på ca 70 ha åker med inslag av ekholmar och viltvatten..

Såg i snitt 2-3 rävar och sköt 1-2 rävar varje gång jag var ute.. Så chansen är rätt stor att du får läge på räv, sen får du välja själv om du vill sitta på arslet eller om du vill att vi smyger omkring.. Själv föredrar jag att smyga omkring då jag har svårt att sitta still när jag vet att det finns möjlighet att räven är på en annan åker...

Publicerat
Dock kan jag lätt byta en extremt bra sommarjakt på räv mot nån vårbock.. sommarjakten bedrivs på ca 70 ha åker med inslag av ekholmar och viltvatten..

Såg i snitt 2-3 rävar och sköt 1-2 rävar varje gång jag var ute.. Så chansen är rätt stor att du får läge på räv, sen får du välja själv om du vill sitta på arslet eller om du vill att vi smyger omkring.. Själv föredrar jag att smyga omkring då jag har svårt att sitta still när jag vet att det finns möjlighet att räven är på en annan åker...

Det låter riktigt bra, är jätteintresserad av smygjakt och tar varje tillfälle till att göra detta. Skulle gjort det idag på dovvilt men det är alldeles för mycket snö. >:(

Vi kan höras senare när vårjakten närmar sig. :)

Publicerat

Hej allihop.

Tänkte bara meddela att platsen nu är tillsatt och det vart Steinbok ifrån detta forum.

Jag ber om ursäkt för att jag inte har hört av mig till alla som har hört av sig. Men det var fler personer än ni ifrån detta Forum som hörde av sig och det vart lite mycket att höra av sig till alla.

Dock så tyckte jag att Steinbok som dessutom är en gammal "skadedjurs" jägare passade alldeles utmärkt.

Dock så hade han väldigt mycket emot sig då jag fick veta att han har tagit en valp ifrån forumets egen läderlapp alias Hipshot...!!! ;D ;D

Hur som så tackar jag och bockar för alla som har visat intresse och tagit sig tid och mailat mig. Det var svårare än vad jag trodde. Det som glädjer mig är att det verkar vara många personer som vill lägga ner tid på vårt lovliga rovvilt.

Dessutom så tycker jag att fler personer kan ge samma erbjudande som jag gjort då de flesta marker har gott om räv och att ingen seriös rävjakt bedrivs.

Mvh

Mattias Holst