Publicerat November 30, 201015 yr Jag skulle vilja göra en insats i vinter och mata de stackars uteliggardjuren. Förra året bistod jag med en låda äpple i veckan, men pga av dålig skörd och överraskande snabb vinter har jag inte en massa lådor som förra året. Jag har bläddrat runt lite på internet och hittat lite tips och trix. Men tänkte att det nog finns de på forumet som kan ge mig mer råd kring det hela. Jag hade tänkt mig två matbord ett med ensilerat hö och ett med tex havrekross. - Är det för sent att börja mata med hö? Även om det är ensilage. - Jag kommer fylla på matborden en gång i veckan, är det för sällan? Läste någonstans att dåligt skötta matplatser kan ge motsatt effekt. - Vi har ju gott om gris på markerna, kommer de att ta över matplatserna för rådjuren? - Missar jag något? /Magnus
Publicerat November 30, 201015 yr Jag kör havrekross och det är otroligt uppskattat tom grävlingen går ur gryt för att äta mitt i januari. Högt energivärde.