Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävens goda tandvård

Featured Replies

Publicerat

Jag har bjudit räven på isglass på åtlarna hemmavid!

Fiskrens och skaldjurstimbal av hårdare modell när jag kom till åteln dagen efter så hade räven gnagt ner en 10 liters timbal tills inget återstod , det var soprent helt enkelt.

Ett tag trodde jag att de hade släpat den med sig men det fanns inga släpspår runt platsen.

Med tanke på att de flesta som biter i en glass känner visst obehag så måste denna rävens tänder hålla god standard , inga höga tandhalsar här inte <_<

Hatten av för ihärdigt arbete.

Publicerat

Det kanske har varit en större sittning. Vad serverades till huvud och efterrätt?

Publicerat

Efterrätten är väl som alltid planerad till att vara bly i de där lägena?

Kul grej, du tror inte att det varit fåglar mm på plats som hjälpt till?`

/Christian

Publicerat
Efterrätten är väl som alltid planerad till att vara bly i de där lägena?

/Christian

Ett varmt spiralvispat kopparägg med mjuk och sval blyfyllning kanske?

Publicerat
  • Författare

Visst kan det ha varit fåglar på plats men de hade bara natten och en liten morgonstund på sig att gnaga/hacka.

Det fanns dessutom gott om rävspår runt om.

Jag har inte lyckats bjuda på efterätt ännu men om dom bara kan komma på middag när jag är där så får de känna på matos i form av svavel och salpeter (eller vad de nu blandar i bulorna).

/Martin

Publicerat

Blandade du fisk/skaldjurs rens med vatten och frös det till ett block?

Har en massa rävar som går nere vid havet och dom gånger man suttit och vaktat har det inte dykt upp ngn, men på morgonen efter så har dom knallat förbi. Men i denna råa kylan ute på ön så pallar man inte sitta längre än max 2timmar! :D

Hade vart intressant om det funkar om man då kunde mata in dem så man kanske slipper vänta lika länge :)

Publicerat
  • Författare
Blandade du fisk/skaldjurs rens med vatten och frös det till ett block?

Har en massa rävar som går nere vid havet och dom gånger man suttit och vaktat har det inte dykt upp ngn, men på morgonen efter så har dom knallat förbi. Men i denna råa kylan ute på ön så pallar man inte sitta längre än max 2timmar! ;)

Hade vart intressant om det funkar om man då kunde mata in dem så man kanske slipper vänta lika länge ;)

Det funkar bra!

Jag har själv kust att jaga på och rävarna följer gärna strandkanten.

Gå ut på isen (om den håller)

och placera en isbit 70m eller så från stranden, snart så visar fåglarna vart räven ska gå.

När jag blandar cocktail så använder jag hett vatten så lukten sätter sig ordentligt i vattnet i hinken, det tar lite längre för isen att bli hård men jag tror det är värt det.

Jag tror att du har bäst chans att ta räven vid stranden på morgonen, det är oftast vid den tiden jag själv har hittat räv vid strandkanten.

• 4 weeks later...
Publicerat

Dom kanske kissade på kuben för att mjuka upp den först?

• 5 weeks later...
Publicerat

Gjorde en sån isglass med massa godsaker och den satte ut den på isen hemma strax efter att den mesta snön hade smält bort.

Den har nu vart där 1 vecka nu men ingen räv som vågat sig dit vilket kan bero på det mildare vädret därute att dom söker föda i skogen istället.

Men idag så kollade jag ut och fick se ca 40st kråkor, 6st korpar, en ormvråk + en satans massa trut som var där, tog snabbt bössan och tänkte smyga in på rimligt avstånd för att knäppa en trut men bestämmde mig för att kolla ut mot åteln en sista gång. Tur var det för då möttes jag av en ovanlig syn, en stor ståtlig Havsörn hade landat så det blev att titta på den istället tills den flög! :D

Har aldrig sett en Havsörn så nära, man kan se dem ibland flygandes på hög höjd men detta var en trevlig upplevelse och då gjorde det inget att åteln blev länsad! ;)

Publicerat
  • Författare

Gjorde en sån isglass med massa godsaker och den satte ut den på isen hemma strax efter att den mesta snön hade smält bort.

Den har nu vart där 1 vecka nu men ingen räv som vågat sig dit vilket kan bero på det mildare vädret därute att dom söker föda i skogen istället.

Men idag så kollade jag ut och fick se ca 40st kråkor, 6st korpar, en ormvråk + en satans massa trut som var där, tog snabbt bössan och tänkte smyga in på rimligt avstånd för att knäppa en trut men bestämmde mig för att kolla ut mot åteln en sista gång. Tur var det för då möttes jag av en ovanlig syn, en stor ståtlig Havsörn hade landat så det blev att titta på den istället tills den flög! :D

Har aldrig sett en Havsörn så nära, man kan se dem ibland flygandes på hög höjd men detta var en trevlig upplevelse och då gjorde det inget att åteln blev länsad! ;)

^_^ Då borde du sitta där de närmsta dagarna för räven kommer dit fåglarna varit.

Kasta dit lite gott och skjut slut på skotten :P