Publicerat December 1, 201015 yr Här längst ner i Skåne finns det fortfarande mycket gäss, men har ni kvar dom längre norrut? Jag tror inte i har gåsen kvar här längre än till nästa vecka, inte i denna kyla. Ska ut imorgon och prova, kan återkomma då huruvida det finns mycket gäss.
Publicerat December 1, 201015 yr Har inte sett en enda gås i Sthlm de senaste dagarna. Var på Gotland i helgen men inte en gås så långt ögat nådde. Men med denna vind och snöfall är det kanske inte så konstigt att man inte såg några gäss.
Publicerat December 1, 201015 yr Har inte sett en enda gås i Sthlm de senaste dagarna.Var på Gotland i helgen men inte en gås så långt ögat nådde. Men med denna vind och snöfall är det kanske inte så konstigt att man inte såg några gäss. Det är betydligt färre gäss i Kristianstadtrakten och på Österlen idag än för 2 veckor sen men några finns ännu kvar. Däremot tror jag att de snart flyttar söderöver.
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Nyss hemkommen från jakten utanför höllviken, 1gås var allt som sköts. Dock mycket fågel i luften. Har tyvärr ingen tillgång till åker utan sitter i en hage rätt nära vattnet, så därför blir det ofta slumpen som avgör hur mycket gås vi kan skjuta.
Publicerat December 2, 201015 yr Nere i dalen i Öved så är gässen fortfarande kvar men här uppe så är det i princip kört nu. Max en eller två veckor till så är de borta, förutom de inbitna rackarna som aldrig flyttar...
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Nere i dalen i Öved så är gässen fortfarande kvar men här uppe så är det i princip kört nu.Max en eller två veckor till så är de borta, förutom de inbitna rackarna som aldrig flyttar... Menar du Öved utanför Sjöbo?
Publicerat December 2, 201015 yr Menar du Öved utanför Sjöbo? Japp, Övedskloster om jag skall vara mer exakt.