Publicerat December 1, 201015 yr Författare Jag fick tips om den i förra veckan av en kompis från Överkalix som meddelade mig om att det fanns en på östra sidan älven och det kan mycket möjligt vara den som har vandrat neråt. Det är mest troligt en invandrare som lst/Nvv kan flytta söder ut el. vem det är som ordnar med det. Ja, vi har gott om renar i området och § 28 känner både jag och dom andra jägarna till i byn.
Publicerat December 1, 201015 yr Obehagligt nära mina jaktmarker med tanke på hur fort dom flyttar runt. Skönt att jakten med hund är över för det här året för min del...
Publicerat December 1, 201015 yr Författare Finns det ren brukar inte varg och järv bli så långlivade ;=) Ja, ganska så rikligt! Runt 1000 tror jag att det är. Det kan vara mer el. mindre men dom vandrar ju runt i byarna och skogarna där ute. Ibland har vi set tflockar på 200 -300 renar under älgjakten vara på marken. Hgren Postat Idag, 20:27 Obehagligt nära mina jaktmarker med tanke på hur fort dom flyttar runt. Skönt att jakten med hund är över för det här året för min del... Det är inte alls trevligt att ha gråben på marken. Ja, det är väl skönt det! Var jagar du? Man får väl ta och ringa lst naturbevakare (Joakim Pelli) för området . Här är en lista över deras personal på jaktenheten. Bra kontakt man har med lst för att få tillgång till hela listan. http://www.bd.lst.se/falt/default.aspx?propID=10011359
Publicerat December 1, 201015 yr Jagar några mil norr om Råneå. En nätt dagsmarsch för gråben med andra ord. Nåja tills nästa höst ska den nog ha vandrat vidare
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Jagar några mil norr om Råneå. En nätt dagsmarsch för gråben med andra ord.Nåja tills nästa höst ska den nog ha vandrat vidare Ok! Det är som sagt vad en nätt dagsmarch för den dit. Jag hoppas verkligen att den försvinner innan dess.
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Jagar några mil norr om Råneå. En nätt dagsmarsch för gråben med andra ord.Nåja tills nästa höst ska den nog ha vandrat vidare ReA är en kompis till mig i Överkalix och han har stenkoll på gråben. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=26&t=104251
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Får väl hoppas att den här också vandrar österut igen. Jag har fått napp på Robsoft om den vargen och varifrån den kommer. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=26...51&start=20
Publicerat December 2, 201015 yr Vi har oxå en gråben här på våra marker, ett par gubbar från grannlaget var och spårade han för nån vecka sen och han hade traskat in till oss. Bara hoppas han traskar vidare. Stannar han här tills renarna kommer så har han nog traskat klart iofs.
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Vi har oxå en gråben här på våra marker, ett par gubbar från grannlaget var och spårade han för nån vecka sen och han hade traskat in till oss. Bara hoppas han traskar vidare. Stannar han här tills renarna kommer så har han nog traskat klart iofs. Ja, det får vi verkligen göra! Vi har gott om ren i Bondersbyn. Hellre ren är gråben.
Publicerat Januari 7, 201115 yr Författare Det får byns renägare sköta på ett bättre sätt. Vi har flera stycken renägare i byn samt dess omgivning. Jakt med hund är inget att tänka på här uppe heller.