Publicerat December 2, 201015 yr Köpte tidigare i veckan en Swarovski Nova 3-12x56 som kom fram idag. Den hade lite repor på tuben men fina linser. Upptäckte dock imma på insidan av frontlinsen. Siktet köptes på blocket och skickades till mig så jag tittade inte på det innan, det hade dock inte hjälpt i vilket fall för fukten är som bekant borta efter en stund inomhus. Jag har adress, nr, mail m.m till köparen så honom får jag tag på om han inte vägrar svara. Det jag vill ha hjälp från forumet med är hur man bäst går till väga för att få den reparerad på garanti, jag fick nämligen med en garantisedel från 1991 som säger att Swarovski reparerar/ersätter alla material och -tillverkningsfel inom 40 år från köpet. Den är stämplad av Blekinge Vapentjänst som vad jag vet är nedlagt.
Publicerat December 2, 201015 yr Ring, skriv eller maila till Svarowski, det har jag gjort, underbar och omedelbar kundtjänst, pratade en lång stund med hon på kundtjänst. Du kommer antagligen att ombedas skicka tuben till dem för service och så vidare. _______________ Jag tycker att du skall skriva till säljaren och följa upp med samtal, förklara att du, det är imma, jag inser att du känt till detta, eventuellt kostnad för service anser jag att du skall betala, då du inte berättade om detta för mig vid köp. En ärlig person gillar läget, en oärlig duckar för ansvar men då har du det i skrift senare för det fall att du, 1 verkligen får betala något för det 2 om du ids agera i saken Tråkigt med imman men bra att du upptäckte det snabbt. /Christian
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Är det Sako sweden man vänder sig till då eller ringde du något annat ställe? tack för det snabba svaret förresten.
Publicerat December 2, 201015 yr Jag har ringt o pratat med Swarovski via hemsidan, http://www.swarovskioptik.at/de/impressum ingen tyska talar jag men en ok engelska, det fungerade den gången. Känner du inte för att tala direkt med den, skriv ett mail via kundkontakt så får du ta det vidare den vägen. Sako Sweden, nej för mig är inte de så kundservice orienterade, men du kanske har bättre erfarenheter än jag därvid. /Christian
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Jag har ringt o pratat med Swarovski via hemsidan,http://www.swarovskioptik.at/de/impressum ingen tyska talar jag men en ok engelska, det fungerade den gången. Känner du inte för att tala direkt med den, skriv ett mail via kundkontakt så får du ta det vidare den vägen. Sako Sweden, nej för mig är inte de så kundservice orienterade, men du kanske har bättre erfarenheter än jag därvid. /Christian Talets gåva har jag, så det är inga problem. Det är väl mer utlandstaxan som inte lockar riktigt. Skickade ett mail nu ikväll iaf så ringer jag dem ifall svaret uteblir. Har ingen erfarenhet alls av sako sweden, men det skadar nog inte att prata med dem med.