Publicerat December 2, 201015 yr Här är mitt evighets projekt. Jag har nog hållt på med det i 4-5 år iaf. Bladet är damasteel med skaft av buffelhorn och maroon micarta. Jag funderar på att scrimma en hjort på skaftet oxå. Vad tror ni om den. Seved
Publicerat December 2, 201015 yr Hej Seved. Den där kniven tycker jag om. Den känndes också riktigt bra i handen när jag klämmde på den. Damasteel är ju också häftigt.
Publicerat December 2, 201015 yr Författare Hej Seved. Den där kniven tycker jag om. Den känndes också riktigt bra i handen när jag klämmde på den. Damasteel är ju också häftigt. Tackar Ja jag minns att du gillade den. Ja skaftet är bra storlek på och lent på nåt vis. Japp jag ska köpa lite mer dammasteel. Seved
Publicerat December 3, 201015 yr Jäkligt snygg personligen skulle jag inte vilja ha nått motiv alls på skaftet, definitivt inte en hjort på ett skaft i buffelhorn tycker den är utmärkt som du har fått den nu Mvh Jocke
Publicerat December 3, 201015 yr Författare Jäkligt snygg personligen skulle jag inte vilja ha nått motiv alls på skaftet, definitivt inte en hjort på ett skaft i buffelhorn tycker den är utmärkt som du har fått den nu Mvh Jocke Tackar Hm nej jag har velat skitlänge om jag ska scrimma eller inte. Ja en Buffelskalle är ju inte fel heller. Hm jag ska göra en slida först så bestämmer jag sen. Seved
Publicerat December 3, 201015 yr Författare saker kan vara rätt vackra i sin enkelhet. Japp det är jag den förste att skriva under på. Seved
Publicerat December 3, 201015 yr Nice! Ska du scrimma så är det väl klart att det ska vara en buffel. Det är ju buffelhorn... Vad fick du hjort-idén ifrån?
Publicerat December 3, 201015 yr Författare Nice! Ska du scrimma så är det väl klart att det ska vara en buffel. Det är ju buffelhorn... Vad fick du hjort-idén ifrån? Ja det kan man undra. Jag gillar hjortar och ville ha en sådan bara. jag får väl gjöra en fulltånge med hjorthorn då Seved
Publicerat December 3, 201015 yr Lyssna inte på dom. De är din kniv du göra vad du vill Hur många vet att de är ett buffel horn om du inte säger de? du å kimmolilja Resultat blir nog jätte bra, hur du än gör.
Publicerat December 3, 201015 yr Författare Lyssna inte på dom. De är din kniv du göra vad du vill Hur många vet att de är ett buffel horn om du inte säger de? du å kimmolilja Resultat blir nog jätte bra, hur du än gör. Tack tack . Jo i slutänden så är det jag som bestämmer. Jo det är klart. Det är ju ingen lag på att man inte kan scrmma en hjort . Ja det får vi hoppas. Seved
Publicerat December 3, 201015 yr håller med helt . Seved, det är rätt så bra att scrimma buffelhorn. Har gjort det på ett par o använde vit olje färg blandat med balsam terpentin. Torkade fint in i spårena o satt stenhårt. Kör hårt o ska bli roligt att se vad det blir. mvh Kimmo Lilja
Publicerat December 3, 201015 yr Författare håller med helt . Seved, det är rätt så bra att scrimma buffelhorn. Har gjort det på ett par o använde vit olje färg blandat med balsam terpentin. Torkade fint in i spårena o satt stenhårt. Kör hårt o ska bli roligt att se vad det blir. mvh Kimmo Lilja Det låter ju bra . Kanske ska scrimma en Buffel på framsidan o en hjort på baksidan. Ska ta mej samman o göra klart den. Seved
Publicerat December 3, 201015 yr Hehe om du ska ha kvar den som din ska du naturligtvis utforma den som du känner ska du dock sälja den, skippa hjorten och hör av dig trevlig helg
Publicerat December 3, 201015 yr Författare Hehe om du ska ha kvar den som din ska du naturligtvis utforma den som du känner ska du dock sälja den, skippa hjorten och hör av dig trevlig helg Nej jag ska inte ha den själv. Ja vill du ha den så bestämmer du. . Seved