Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
eskimo1

Klädsel vid rävjakt

Recommended Posts

eskimo1

Hur klär ni er ni som sitter och stirrar ut genom gluggen i timmar?

Ska bygga en vakkoja till nästa år så det är ingen panik men det ska ju börjas i tid som man säger.

Vilka plagg är varma och tysta, är det kronans gamla avlagda?

Hallen

Jag har bara gamla skidkläder som är varma. Jag tror att de är tysta för räv har jag skjutit.

mickel

2 par underställ, det ena lite tjockare. Två tjocka tröjor och en stickad tröja plus en fleecetröja ovanpå. Mjuka byxor ovanpå underkallingarna och sedan har jag ett par Fristads termobyxor som är tysta och varma.

Jag sitter sen i en sovsäck och det blir kanonvarmt. Har även luva över ansiktet, dels för att gömma ansiktet men även för värmens skull. På fötterna har jag Powerboots som är mycket varma och det är ingen konst att sitta i 6-7 tim.

Beretta

Mycket dun och myket ylle klär jag med.

Steinbok

Dunjacka och en bra mössa brukar jag köra med. Sen sitter jag med benen i en syntetsovsäck där jag lagt in

en vattenflaska med varmt vatten. Det fungerar kanon.

Hipshot

Fleece! En jävla massa fleece använder jag. Varmt och ffa helt totalt tyst! Nu vakar jag inte räv utan gris men man märker direkt om viltet som är ute på foderplatsen hör när man rör på sig. Har ett helly hansen underställ samt ett fleece underställ och därefter ett antal tröjor o prylar. Lite sugen på att testa någon dunjacka/dunväst under fleece jackan men då måste man skicka efter den från Cabelas..

Förförra gången hade jag en sovsäck som jag satt i och det var riktigt behagligt! Ett j-la krångel dock då man skulle gå upp o pinka, vart till att hoppa säck i tornet  :-

Mvh!

Thebeginner

Fleece är bra vid räv. Men kollar du hemma i garderoben så hittar du säkert nåt bra att ha på dig.  ;)

// "TB"

Fredde_piteå

Brukar ha 2 par långkalsonger, T-shirt, jahti-jakt underställ, mjukisbrallor och mjukiströja, fleecejacka och fleecebrallor och sen jahti-jakt byxor och jacka...ser ut som Michelin gubben ;D ...

men när jag får in värme i kojjan blir det kallingar och T-shirt ;) 

Mvh Fredde

Guest vixen

Själv så ligger jag på en pelare under en bro på liggunderlag, och jag har underställ, jaktbyxor, jaktjacka (härkilas) och en natosovsäck som jag kryper ner i och det blir varmt som bara den.

skitjakt på er alla.

PS. Jag ska ut i natt och lura på räven  :)

Mvh lars-åke

Thebeginner

Hur många rävar har det blivit? Sitter ni alla i koja?

// "TB"

Linus

Sitter inte så ofta på räv men därimot vildsvin och då änvänder jag följande nätunderställ outlast strumpor le chemu mofflon plus känger, laksen skinnbyxa, skjorta, laksen windstopper flecce, seeland mebranjacka, stidshandske m/90 och sen krypper jag ner i en gammal haglöfs dunsovsäck, har även en hemagjorde kudde av ca 10 cm tjockt skummgummi att sitta på. klarar sitta stil betydligt längre efter jag gjorde det sitt underlaget...