Publicerat December 5, 201015 yr Det finns två foderplatser och en åtelplats på markerna, plus ett ställe vid en spannmålstork där det ramlar ut godsaker. Första foderplatsen hade besök av 16 dovvilt, på den andra foderplatsen gick det minst 25 kronvilt. Vid torken gick ytterligare 8 dov. Ca två timmar senare tog jag en promenad förbi torken ner till åtelplatsen. Vid torken gick nu 13 dov (en av spetshjortarna hede en elak glimt i ögonen, förmodligen han som tacklade mig tidigare i veckan), och på åteln fanns som vanligt "De fyras gäng". Fyra halvstora grisar som är väldigt jämna i storlek. I går hade jag dels det gänget framme, plus en grupp om fem och en grupp om minst två. Efter att dessa försvunnit kom det en grupp om fem grisar till, ev. en ny grupp, eller samma som var där en stund tidigare. Hur som helst verkar det finnas möjligheter till spännande jakter med god utdelning. F-n vad jag trivs med att bo här...
Publicerat December 5, 201015 yr Det förstår jag! Här hemma är det mer viltfattigt, men så bor jag ju här också...