Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pipbytessystem och licenser i framtiden

Featured Replies

Publicerat

Igår hörde jag att det talas om att göra om lagen om hur många vapen man får ha då pipbytessystemen har blivit ganska vanliga. Idag är det ju max sex jaktvapen i garderoben som gäller men med pipbytessystem kan man i teorin ha långt många fler valmöjligheter.

Det pratas tydligen om att lagen ska göras om så det blir max sex pipor i garderoben istället... är det fler som har hört talas om det?

Publicerat

Nej, och jag hoppas att det är en skröna.. :(

Fast jag skulle ju inte bli förvånad om det var sant, så man kanske ska lämna in ansökan på kvadden redan nu. B)

Publicerat

Jag kan inte se att det skulle finnas något syfte med att begränsa antalet pipor på jaktvapen alls. Vad är det man vill reglera bort i så fall? Det är väl ingen som vill stjäla pipor? Och vapnet blir väl inte farligare för att man kan skjuta flera olika kalibrar?

Möjligen är det för att begränsta ammunitionsinnehav av många olika kalibrar då - men jag tror knappast att RPS har ngt intresse av det.

Publicerat

Mkt snack tror jag - inget vi hört i vart fall. Däremot har vi föreslagit att endast kompletta vapen skall anses som kompletta i vapengarderoben. Idag är det lådan som räknas som ett komplett vapen vilket gör en Blaserkolv till ett komplett vapen... Nu är det inte för blasern just vi föreslagit detta utan alla "modulvapen" som beroende på konstruktion hamnar rätt eller fel i tillståndshänseende.