Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets sista

Featured Replies

Publicerat

Här kommer en kniv jag nyligen färdigställt. Ett 11 cm blad och hantag gör kniven 22 cm lång. Det är gammal maskäten ek, tenn, vulkanfiber och läder i skaftet.

post-3281-1291638966_thumb.jpg

post-3281-1291638979_thumb.jpg

post-3281-1291639005_thumb.jpg

post-3281-1291639014_thumb.jpg

Hmmm...och jag som trode jag bara skulle göra en kniv, det blev fyra i år. Inte så mycket å hänga i julgranen om man jämför med herr Lilja mfl. som producerar knivar på löpande band men med tanke på att arbetsbänk och verktyg inte finns i hemmet så känner jag mig hyfsat nöjd. Men nu har jag inte behov utav fler knivar så det blir nog till å lägga på is ett tag tills behovet uppstår igen (får väl slå sönder någon kniv under vintern).

//Nylander

Publicerat

Trevlig ´niiiv.

Det är alltid lite klurigt att jobba med ek, dels så djäkla hårt och dels så blir man alldeles blå om nävarna när man finslipar träet.

Publicerat

Snyggt arbete! Hur lång tid tog det att få kniven att stå på eggen inför fotot? Gissar att du inte lyckades på första försöket? :D

Publicerat
  • Författare

tack ska ni ha!

Ja jäklar vad eken färgar, har haft det lite som ett genomgående tema i mina knivar att använda ek.

Det där med att ställa kniven på eggen var faktiskt inga problem, men nu när du säger det så kanske det bode varit det :D

//Nylander

Publicerat

Mycket trevlig kniv. Gillar hela paketet.

Publicerat

Mycket trevlig kniv Nylander :blush:. Fin lägnd på bladet. Ha ha nu har du knivmakar giftet i blodet, så nu får du svårt att lägga av.

Seved

Publicerat
  • Författare

tack ska ni ha, alltid kul å få beröm utav proffs.

Ja du seved, jag är nog lite fast i detta träsk. Förresten, det är ingen utav er som skulle vilja lägga upp en bildserie för hur man slipar fram sina blad själv?

//Nylander

Publicerat

Det värsta är att det tar så lång tid att göra en serie. Har gjort om att sy slida och skafta en sticktånge.

Men jag har funderingar att skriva en liten bok eller dyl i ämnet och härdning bla.

Seved