Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Slutfört Den gamla Urikan

Featured Replies

Publicerat

Satt förra vintern och funderade på vad man kunde göra med den gamla Urikan. Bara få lite ny färg på kolven så skulle den bli roligare kände jag.

Började titta på nätet hur man lackade olika camouflage och efter lite airspraysprutor osv men insåg rätt snart att det saknas vissa konstnärliga ådror för att få det till något annat än enfärgat.

Ungefär samtidigt dök det upp en kille här på jaktsnack med en lite kul serie som jag kollade in lite

holmbergdeluxe

Hittade att han hade en egen sida med lite kul grejer

http://www.painton.se/

Tog kontakt och vi mailade lite bilder fram och tillbaka. Jag ville ha en mörk bakrundsfärg, rökflames och Fantomens onda märke på kolven.

Tillbaka kommer ett förslag gjort i datorn om hur det skulle kunna bli

post-1713-1291643968_thumb.jpg

Ser ju bra ut

Sedan går det lång tid med kråkjakt, sommar, lagårdsbygge osv men till slut får jag tummen ur och skruvar isär bössan. Just här visar det sig vara lite problem då den inte varit isär på jävligt länge men en polygrip och en bra plattång fixar det mesta. Sen får den bada i 5-56 och olja innan den går att få isär fullständigt för en totalsanering. Lite OT men ändå.

Skickar förra veckan paket till Blekinge med brädbitarna och idag på mailen kommer de första bilderna. Kul.

post-1713-1291644202_thumb.jpg post-1713-1291644210_thumb.jpg post-1713-1291644219_thumb.jpg

Nu saknades det bara lite klarlack och sedan transport tillbaka för ihopmontering.

Återkommer då.

Publicerat

haha!!!!

ja, man kanske skulle hotta upp bettan lite...

Publicerat

Coolt! Garanterat unikt..

Men för en imbicill.. vad fan står det på förstocken? mean & ?????

Men hur som, förjävla läckert.. något för Comforten kanske? :blush:

Mvh!

Publicerat
Coolt! Garanterat unikt..

Men för en imbicill.. vad fan står det på förstocken? mean & ?????

Men hur som, förjävla läckert.. något för Comforten kanske? :blush:

Mvh!

För helvet Hippen! Det står ju "Mean & Ugly". :blush:

Publicerat

riktigt läcker blir den

Publicerat
För helvet Hippen! Det står ju "Mean & Ugly". :wub:

:blush::blush:

Förjävla kul grej iaf.. undrar hur detta funkar på Comfortstocken? Den är ju ful som stryk oavsett så det lär ju inte göra så mcket om man experimenterar lite..

Mvh!

Publicerat

Se där! Fler än ajg osm hade den tanken! Var på väg att göra ngt liknade på min 9,3a faktiskt.. Men av olika anledningar stannade det i tankestadiet. Får nog göra verklighet i det ngn dag... Ska bara fixa hustruns bil först, och fira jul.. och fixa vattenläckan i köket. och jobba lite.. Pust.. :/

Publicerat

ASLÄCKER Ledel

Tänk vad det ska reta alla som har ont av det.

//

Publicerat

Ja, man skjuter ju inte bättre för att bössan är snygg så varför inte göra nånting kul av den :D

jag hade bara svart och signalorange färg hemma när jag skulle lägga på ett lager färg på min :)

img_7337_110307664.jpg

img_7339_110307684.jpg

Jag kan tänka mig att det kommer sticka i ögonen hos folk när man kliver upp och skjuter lite skeet med en bössa som ser ut som en hotrod eller som en varningstriangel... men det skiter ju jag högaktningsfullt i :D

Publicerat
  • Författare

Nu har det kommit lite klarlack på skapelsen så nu återstår egentligen bara min lilla del av projektet.

Betala fakturan och skruva ihop allt igen (numera ren).

post-1713-1291790894_thumb.jpg post-1713-1291790903_thumb.jpg post-1713-1291790911_thumb.jpg

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Då har jag äntligen fått tummen ur och plåtat lite. Så här blev den i alla fall även om den har klickat någon gång så funkar den jäkligt bra. Får väl göra rent den lite till.

post-1713-0-50377300-1296250194_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

post-1713-0-51801400-1296250912_thumb.jp

post-1713-0-12787800-1296250989_thumb.jp

post-1713-0-16329400-1296251025_thumb.jp

post-1713-0-86855600-1296251071_thumb.jp

post-1713-0-76708000-1296251120_thumb.jp

post-1713-0-42346300-1296250974_thumb.jp

Vem som är elak och vem som är ful lämnar jag till er att bedöma.

Publicerat

Helt klart en ball bössa att komma på jaktstig med, kanske aningen malplacerad på på godsjakt med tweedkostym men det hade onekligen varit ballt det med :lol:

Fulast vinner, är det inte självporträtt på kolven?:ph34r:

:lol: :lol: