Publicerat December 6, 201015 yr Min jaktledare och jag upptäckte igår spår som idag av länsstyrelsen konstaterats vara från två vargar. Vi såg även två urinfläckar som vi inte vet om de var revirmarkeringar eller ej. Det var mellan Valbo och Sandviken, ungefär 5 km norr om Riks 80. Vill med detta varna de som släpper hund i närområdet.
Publicerat December 9, 201015 yr Var någonstans såg ni spåren? Jag håller till i Forsbacka, misstänker att det inte är så långt bort?
Publicerat December 11, 201015 yr Min jaktledare och jag upptäckte igår spår som idag av länsstyrelsen konstaterats vara från två vargar. Vi såg även två urinfläckar som vi inte vet om de var revirmarkeringar eller ej.Det var mellan Valbo och Sandviken, ungefär 5 km norr om Riks 80. Vill med detta varna de som släpper hund i närområdet. får gratulera att ni fått varg ett riktigt helvete för hundägare när det finns varg på marken
Publicerat December 14, 201015 yr Författare Var någonstans såg ni spåren? Jag håller till i Forsbacka, misstänker att det inte är så långt bort? Verkligen inte långt borta. Vid Öjarens södra strand ungefär.
Publicerat December 14, 201015 yr Låter som en början till ett nytt revir. Fortsätt posta om du hör eller ser något mer. Tomas
Publicerat Januari 21, 201115 yr Så värdelöst! Jag jagar precis söder om daläven inte långt därifrån. Det står nog inte på förrän vi blir av med hundar!
Publicerat Januari 21, 201115 yr Författare Man skall väl aldrig säga "Faran över" men det sköts två vargar söder om Ockelbo under vargjaktens första dag. Man hade inte såvitt jag vet inte kunnat konstatera fler än två vargar i detta nya revir så det kanske är vargfritt nu.