Publicerat December 6, 201015 yr Någonstans har jag en artikel från Rifle Shooter där man bedömde livslängden för en pipa till 400-500 skott... stämmer detta så är det väl dags att börja se efter en ny pipa igen när man hittat en bra laddning eller två ...
Publicerat December 6, 201015 yr Någonstans har jag en artikel från Rifle Shooter där man bedömde livslängden för en pipa till 400-500 skott... stämmer detta så är det väl dags att börja se efter en ny pipa igen när man hittat en bra laddning eller två ... Det var som fan! Men det är lugnt Fredrik, gotland är jaktelev och det vet ju alla att såna tjänar pengar som gräs och kan köpa ny pipa två gånger om året Mvh!
Publicerat December 6, 201015 yr Ah! Någon som vill nå ut till rävarna alltså ! Japp! Han kände att han måste göra något nu, jag sköt sista räven på toklångt håll och jag tror han gett sig fan på att ta en räv på ännu längre håll typ Mvh!
Publicerat December 6, 201015 yr vad är det för fel på en 243 Win? Men visst är det rock n roll med en 257 WBY, helt klart, men jag är inte så rock n roll. /Christian
Publicerat December 6, 201015 yr Har ingen koll på kalibern ifråga förutom att man gör livet onödigt komplicerat....hylsor....kulor... /Mike
Publicerat December 6, 201015 yr vad är det för fel på en 243 Win? Den dörren är stängd, jag har ju haft en sån samt föreslagit det redan.. Detta är alltså Elevjävlen som jag refererat till ngr gånger i jaktdagboken..som han lyckligtvis inte kommer åt ännu Föreslagit .222 även, enkelt och löser uppgiften på rimliga håll men icke. Så han bommar vidare med en iofs jävligt trevlig Tikka 6,5x55 Mvh!
Publicerat December 7, 201015 yr Kalibern är egentligen nästan oväsentlig för långhållsskytte. Använd avståndsmätare, perfekt stöd, kikarsikte med kulbanekompensator och en laddning som skjuter tätt i just din bössa. En vindstilla dag spelar det då ingen roll om det står 9,3x62, 6BR eller 7STW på asken.
Publicerat December 8, 201015 yr Står en Weatherby Accumark på Skene Järn i kalibern. Jag har drygt 100 nya hylsor till salu. Vad väntar du på?