Publicerat December 7, 201015 yr Vet någon var man kan få tag i ett snabbfäste till eftersökslampa?, dock EJ pipfäste. Letar efter nått form av fäste på kikarsiktet som man snabb kan montera utan insexnycklar o dyl. Har 30 mm tub, 56 mm objektiv.
Publicerat December 7, 201015 yr Vet någon var man kan få tag i ett snabbfäste till eftersökslampa?, dock EJ pipfäste. Letar efter nått form av fäste på kikarsiktet som man snabb kan montera utan insexnycklar o dyl. Har 30 mm tub, 56 mm objektiv. Jag anväder ett sånt här. Finns o köpa på nätet hos diverse nasare. Det blir stabilt o sitter säkert. Borde gå att sätta på kikaren oxå, eller nått liknande.
Publicerat December 8, 201015 yr Författare Jag anväder ett sånt här.Finns o köpa på nätet hos diverse nasare. Det blir stabilt o sitter säkert. Borde gå att sätta på kikaren oxå, eller nått liknande.
Publicerat December 8, 201015 yr Jag anväder ett sånt här.Finns o köpa på nätet hos diverse nasare. Det blir stabilt o sitter säkert. Borde gå att sätta på kikaren oxå, eller nått liknande. Har 3 likadana är skitnöjd med dom.
Publicerat December 8, 201015 yr som jag uppfattar din fråga är det här mitt svar: http://www.friluft.se/product_info.php?cPa...roducts_id=3974 dock beroende på vad du har för lampa. sen är ju frågan hur lämpligt det är att göra eftersök med en 56kikare men det lämnar jag till......andra att diskutera
Publicerat December 9, 201015 yr Författare som jag uppfattar din fråga är det här mitt svar:http://www.friluft.se/product_info.php?cPa...roducts_id=3974 dock beroende på vad du har för lampa. sen är ju frågan hur lämpligt det är att göra eftersök med en 56kikare men det lämnar jag till......andra att diskutera Tack för infot. Det är fästet jag använder. Promblemet är att lampan glider i fästet pga rekylen. Men ett stort tack för hjälpen och omtanken. Häls. Boerman
Publicerat December 9, 201015 yr Kanske räcker att du drar ett varv silvertejp runt lampan innan du fäster den, då kan du dra åt lite hårdare. Jag söker lamphållare för drillingen, någon som har tips?
Publicerat December 9, 201015 yr Detta ska enl. texten tydligen funka på kombi/drillingar ? http://www.racerback.se/universalfaeste-ka...rre-p-1076.html
Publicerat December 9, 201015 yr har ett lika dantjag fick aven kompis, saknar 3 skruvar till de men kommer montera de på pangen direkt när jag får tag i skruvar till de
Publicerat December 9, 201015 yr NS e snabb........ Vill bara påpeka att jag inte har en susning om det fungerar eller ej. De jag o Musköt har är nått helt annat o sitter som berget. Alla andra fästen typ gummi, kardborrband, klämmor osv håller inte lampan i position i längden.. Man forserar ju en o annan granruska under ett eftersök. Att slänga upp bössan o försöka skjuta om lampan hänger på tre kvart... är ingen hit.. i
Publicerat December 9, 201015 yr Vill bara påpeka att jag inte har en susning om det fungerar eller ej.De jag o Musköt har är nått helt annat o sitter som berget. Alla andra fästen typ gummi, kardborrband, klämmor osv håller inte lampan i position i längden.. Man forserar ju en o annan granruska under ett eftersök. Att slänga upp bössan o försöka skjuta om lampan hänger på tre kvart... är ingen hit.. i Nä, det är nog egentligen mer för stillasittande aktiviteter. Det går ju dessutom snabbt att ta bort fästet för fototagning efter ett lyckat "eftersök".