Publicerat December 7, 201015 yr Jag gjorde innan snön kom i November en liten räv åtel som jag tänkte jag kunde passa räv vid nu i början på vintern. Men jag har inte haft tid att göra det något. Idag va jag ute och gick på jaktmarken och så gick jag förbi åteln och döm av min förvåning så va det massa grisspår runt den! Dem va inte så jäkla färska, men inte så gamla heller, för man såg avtrycken bra på en plogad väg, och det snöade i veckan som va, så dem kan ju inte va så mkt äldre än 1 vecka . Tror ni att det är lönt att åka ut och sätta sig där morgon och kväll dels för räven som också varit där såg jag, men mest för Grisarna? Eller är dem borta nu från området tror ni? Eller kommer och går dem titt som tätt?
Publicerat December 7, 201015 yr Är inte grisarna störda så är dom där nog regelbundet. Iaf så länge där är ngt ätbart
Publicerat December 7, 201015 yr Du har nog störst chans att räven kommer! För att lyckas med grisarna krävs det att de kommer med någorlunda regelbundenhet.
Publicerat December 7, 201015 yr Se till att du har mat som passar grisarna så kommer dom snart att vara där stationärt. Köp eller bygg en enkel rulletunna som rymmer en säck majs, så kommer dom snart att vara där varje natt Och se till att det alltid är mat till dom och glöm inte tjäran.. tjära på ett träd eller sten i närheten av åtlen. Tjäran är lika viktig som maten.. det blir en nattlig rutin att komma och skrubba sig.
Publicerat December 7, 201015 yr Hur var det här med tjära på stenar... Va.. Fråga klart markägaren. Men det är ingen fara det försvinner igen efter några år även om stenen varit vältjärad i många år
Publicerat December 7, 201015 yr Va.. Fråga klart markägaren. Men det är ingen fara det försvinner igen efter några år även om stenen varit vältjärad i många år Det skiter väl markägaren i. Jag tänkte mer på galtens betar och suggornas hörntänder...
Publicerat December 31, 201015 yr Författare Jo jag har en fundering, kan man hälla ur surströmming från burken på åteln för räv/gris? Det borde ju gå tycker man! Åtla med surströmming måste ju va bra med tanke på stanken, haha!
Publicerat Januari 1, 201115 yr Jo jag har en fundering, kan man hälla ur surströmming från burken på åteln för räv/gris? Det borde ju gå tycker man! Åtla med surströmming måste ju va bra med tanke på stanken, haha! Har fått berättat för mig att det ska fungera mycket bra!