Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundjäkel... :)

Featured Replies

Publicerat

Tänkte ta en promenad med niomånaderstiken i skogen idag... jag har väl gått cirka 700 meter med henne vid min sida när hon tar upp ett spår av dovhjort... ;) i vanliga fall springer hon bara efter i fem minuter så jag stannade och kollade på klockan... skall i löpan och det känns som det bär iväg lite längre än vanligt.... till slut hör jag henne inte längre men så är det ju lite snö också.

Efter femton minuter har hon inte kommit tillbaka så jag börjar kalla på henne utan resultat... efter ytterligare femton börjar jag följa hennes spår... hon har drivit några hjortar i en stor cirkel, det går ju inte så snabbt för tiken i den här snön och hon är ju inte så van vid att springa efter djur i skogen. Till slut inser jag att jag inte hittar något spår ut ur cirkeln dom har löpt i och nu har det gått en och en halv timma utan att hon kommit till mig :D

Jag går tillbaka i mina egna spår och kommer hem efter cirka 30 minuter... där sitter tiken på trappen och viftar glatt på svansen... jäkla skithund :D

Tror nog att jag får jobba lite med det där med att hon ska komma tillbaka till mig... fast hon kanske tappade bort sina egna spår bland alla spåren efter dov... Har ni upplevt nånting liknande?

Publicerat

Ja bor du i närheten av Grensholm så lär väl jycken få damp på alla dovhjortar :P . Det du har blivit utsatt för är ganska vanligt när man släpper en hund på hemmamarken :rolleyes: "Varför söka upp husse när jag själv hittar hem till sängen och maten". Ett tips släpp hunden där den inte känner sig hemma då finns det större anledning att gå tillbaka till dig som förare.

Publicerat
  • Författare

Mmm... bor på grensholms marker och har några tusen dov här... :rolleyes:

Jag har släppt tiken förr utan problem... hon har sprunig efter i några minuter och sen kommit tillbaka... men idag blev det helt annorlunda... nu ska dom jaga runt mitt hus på lördag så jag ska nog hålla damen i koppel till dess ;)

Blev erbjuden att vara med på jakten på lördag men kan inte då jag har annat inbokat :P Hoppas dom skjuter alla hjortarna :o

Publicerat
Mmm... bor på grensholms marker och har några tusen dov här... :)

Jag har släppt tiken förr utan problem... hon har sprunig efter i några minuter och sen kommit tillbaka... men idag blev det helt annorlunda... nu ska dom jaga runt mitt hus på lördag så jag ska nog hålla damen i koppel till dess :)

Blev erbjuden att vara med på jakten på lördag men kan inte då jag har annat inbokat :huh: Hoppas dom skjuter alla hjortarna :D

Hallå,

9-månader är en rätt intressant ålder med en valp! Det som aldrig hänt händer, det som alltid fungerat fungerar inte längre... Tipset att byta mark och tvinga hunden att vara mer uppmärksam på dig ist för att känna sig odödlig ensam utan husse tycker jag låter klokt.

Lycka till (och ha inte för stora förhoppningar om att alla dov ryker..!)

Publicerat
  • Författare
Hallå,

9-månader är en rätt intressant ålder med en valp! Det som aldrig hänt händer, det som alltid fungerat fungerar inte längre... Tipset att byta mark och tvinga hunden att vara mer uppmärksam på dig ist för att känna sig odödlig ensam utan husse tycker jag låter klokt.

Lycka till (och ha inte för stora förhoppningar om att alla dov ryker..!)

Nää... hon har precis löpt och ingenting är som det brukar... hon har alltid varit glad i mat (hon är ju 50% labrador) men nu äter hon nästan ingenting... hon har alltid kommit med en gång på inkallning men nu tar hon gärna ett extra varv innan hon kommer... skulle tro att det är lite trotsålder nu.

Att alla dov försvinner kommer aldrig att hända... dom brukar skjuta mellan fem och tio på en dag bara så jag måste nog vara med om det ska bli mer vilt på paraden :)

Publicerat
Jag går tillbaka i mina egna spår och kommer hem efter cirka 30 minuter... där sitter tiken på trappen och viftar glatt på svansen... jäkla skithund :huh:

Tror nog att jag får jobba lite med det där med att hon ska komma tillbaka till mig... fast hon kanske tappade bort sina egna spår bland alla spåren efter dov... Har ni upplevt nånting liknande?

*s* det där hände mig oxå när unghunden var valp!! hon gick efter älgspår, var orolig som tusan i skogen och tänker att det är bäst att springa hem med den gamla damen och kunna konsentrera mig på valpens spår. När jag kommer hem är den ene pojken ute i trädgården och springer som en tok?? ovanligt att han släpper datorn tänker jag men när jag kommer närmare så ser jag att det är valpen han leker med!!! kan säga att samtidigt som man blev arg så blev jag så full i skratt. men idag söker hon alltid upp mig i skogen så det är ingen fara hon var ju på hemamark och kände att det var närmare hem :)

Publicerat
  • Författare

Hundar och ungar... :)