Publicerat December 8, 201015 yr Fick ju tiken sprättad, stygnen ska tas efter 12 dar. Va en norrman som va vet så jag hängde kanske inte med på allt... Men plockar man stygnen o det ser bra ut kan jag då släppa typ strax efter det? Man är ju lixom sugen.. tycker en 14 dars läkning o vila borde räcka? Ser ju om skinnet läkt men musklaturen under bör väl läka lika fort? Jo.. jag ska ringa lokale vet oxå men han va lite upptagen ikväll..
Publicerat December 8, 201015 yr Fick ju tiken sprättad, stygnen ska tas efter 12 dar.Va en norrman som va vet så jag hängde kanske inte med på allt... Men plockar man stygnen o det ser bra ut kan jag då släppa typ strax efter det? Man är ju lixom sugen.. tycker en 14 dars läkning o vila borde räcka? Ser ju om skinnet läkt men musklaturen under bör väl läka lika fort? Jo.. jag ska ringa lokale vet oxå men han va lite upptagen ikväll.. Jag personligen hade nog väntat tills efter nyår att släppa min hund igen. Oavsett hur det sved i min jägarsjäl. Hunden är för mig viktigare än att jag ska kunna jaga snarast möjligt igen
Publicerat December 8, 201015 yr Tyvärr NS. Måste hålla med......Det är alldeles för tidigt. Mycket snö nu med som gör det ännu jävligare. Var rädd om din superhund. Dom växer inte på träd........ Du får köra hit och hämta min hund istället och lära henne hur det skall gå till
Publicerat December 8, 201015 yr Du kan absolut inte släppa förrän i februari. Så du får nog bjuda in nån med små kroksvansar som rör sig strax under mach1. De ytliga såren är nog inga problem. Men var inte ena bröstmuskeln av? Skulle nog gissa att det behöver mer tid för att läka.
Publicerat December 8, 201015 yr Fick ju tiken sprättad, stygnen ska tas efter 12 dar.Va en norrman som va vet så jag hängde kanske inte med på allt... Men plockar man stygnen o det ser bra ut kan jag då släppa typ strax efter det? Man är ju lixom sugen.. tycker en 14 dars läkning o vila borde räcka? Ser ju om skinnet läkt men musklaturen under bör väl läka lika fort? Jo.. jag ska ringa lokale vet oxå men han va lite upptagen ikväll.. Ptrrooo! Hold your horses! Även om hundar verkar ha mycket bättre läkkött än människor så är muskelskador i Blackies kaliber inte att leka med. En människa är ju vingklippt i ett halvår vid en muskelbristning. I det här fallet verkar ju muskeln i princip varit avklippt. Dessutom har skadan en tendens att gå upp igen om man belastar för tidigt. Händer det flera ggr kan det bli kroniska besvär=pension för Blackie. Jag vet hur det är med en rastlös hund och husse men hoppas Du har tålamod så jag får läsa mer om Era fantastiska bravader när Tåget är fit for fight. Mvh!/
Publicerat December 8, 201015 yr Hur mår hunden då? Om såret ser fint ut, det inte ömmar, hunden kan röra sig obehindrat och vet. tycker att det är ok så är det väl bara att köra på. Sen är ju en del hundar förj..la dåliga på att visa hur dom mår och ger järnet oavsett. Då det är ju inte lika lyckat att släppa tidigt. Tror att min idiotvorsteh skulle fortsätta springa även om han hade en pinne genom hela kroppen. Han får inte bestämma själv när han är frisk...
Publicerat December 8, 201015 yr Hur mår hunden då? Om såret ser fint ut, det inte ömmar, hunden kan röra sig obehindrat och vet. tycker att det är ok så är det väl bara att köra på. Sen är ju en del hundar förj..la dåliga på att visa hur dom mår och ger järnet oavsett. Då det är ju inte lika lyckat att släppa tidigt. Tror att min idiotvorsteh skulle fortsätta springa även om han hade en pinne genom hela kroppen. Han får inte bestämma själv när han är frisk... Jag tror att alla hundar är sådana. Särskilt när husse är närvarande. Hade en hund som kollapsade och levervärden och annat sa att han i princip va' död. Det här hände under en vecka jag var bortrest. Jag ville inte att han avlivades förrän jag kom hem. När jag kom hem så åt och drack han som vanligt och var pigg som en valp. Allt för Husse. Levern hade packat ihop helt och han skulle som sagt egentligen varit död. mao, låt inte hunden bestämma. Men om vet. säger ok, är det en annan sak. Mvh!/
Publicerat December 8, 201015 yr Ta det lugnt med hunden och släpp inte henne lös på jakt innan du är säker på att skadan är läkt. En "jaktidiot" känner inte efter om det gör ont innan det är försent . Jag skulle sakta men säkert öka träningsdoserna med hunden i koppel för att se hur hon reagerar direkt och dagen efter. Börja med korta promenader som sedan ökas för att se gå över i rejäla motionspass till exempel någon mil med cykel. När jycken klara det utan att få någon reaktion så kan du vara ganska säker på att Blackie är redo för riktig jakt igen. Lycka till !!
Publicerat December 8, 201015 yr Författare Märker att Musköt är desperat O jag oxå.. börderna har haft ringad gris typ var o varannan dag... Iofs har jag väl jobbat en del, annars kunde jag ju släppt på wachteln men hon har ingen väst som passar o snön är ju rätt djup.. o hon blev ju oxå lite sprättad för ett par veckor sen så hon har ju oxå bevisat att hon kan va för nära.. Sen har vi ju eftersöksfronten, grishundar som funkar växer inte på träd i byn direkt.. Så ju fortare vi kan stå redo desto bättre. Nä jag tror inte jag behöver vänta längre än 3 veckor, alltså en vecka efter stygnen blir tagna. Tror inte heller jag behöver träna upp skrället.. hon jagar helt otränad gris minst 1,5 mil utan problem.. Har testat det i tanke att hon inte skulle jaga så länge.. funkade inte.. Sista penicilinpillret fick hon ikväll o stygnen åker på lörd-sönd. Hon är ju nu hur pigg som helst o har inte ont eller haltar det minsta. Rörelser osv är helt utan problem. Ska be min vetrinär o ta en koll innan vi drar igång. Kanske ska ringa upp distrikvetrinären som sydde ihop det oxå.
Publicerat December 8, 201015 yr Märker att Musköt är desperat O jag oxå.. börderna har haft ringad gris typ var o varannan dag... Iofs har jag väl jobbat en del, annars kunde jag ju släppt på wachteln men hon har ingen väst som passar o snön är ju rätt djup.. o hon blev ju oxå lite sprättad för ett par veckor sen så hon har ju oxå bevisat att hon kan va för nära.. Sen har vi ju eftersöksfronten, grishundar som funkar växer inte på träd i byn direkt.. Så ju fortare vi kan stå redo desto bättre. Nä jag tror inte jag behöver vänta längre än 3 veckor, alltså en vecka efter stygnen blir tagna. Tror inte heller jag behöver träna upp skrället.. hon jagar helt otränad gris minst 1,5 mil utan problem.. Har testat det i tanke att hon inte skulle jaga så länge.. funkade inte.. Sista penicilinpillret fick hon ikväll o stygnen åker på lörd-sönd. Hon är ju nu hur pigg som helst o har inte ont eller haltar det minsta. Rörelser osv är helt utan problem. Ska be min vetrinär o ta en koll innan vi drar igång. Kanske ska ringa upp distrikvetrinären som sydde ihop det oxå. Att Musköt är desperat är väl old news? Glöm inte bort att du för ca en vecka sedan funderade på om Blackie någonsin skulle jaga gris igen. Jag tror att det var få här som tvivlade på det, förutsätt att hon skulle läka bra efter skadan. Ta nu tillfället i akt och låt din superhund vila upp sig. Det kommer att komma oändligt med tillfällen för henne att visa sin suveränitet igen, tids nog.
Publicerat December 9, 201015 yr Sen har vi ju eftersöksfronten, grishundar som funkar växer inte på träd i byn direkt..Så ju fortare vi kan stå redo desto bättre. Visst är det så Det gäller att vara rädd om dom som finns också. Snälla ta det försiktigt det är hon värd
Publicerat December 9, 201015 yr Låt hunden avgöra, när såren är läkta och hunden rör sig obehindrat så hade iaf jag provat.. /Håkan H
Publicerat December 9, 201015 yr Märker att Musköt är desperat Desperat? JAG? Fattar inte vad ni pratar om.
Publicerat December 9, 201015 yr Nä jag tror inte jag behöver vänta längre än 3 veckor, alltså en vecka efter stygnen blir tagna.Tror inte heller jag behöver träna upp skrället.. hon jagar helt otränad gris minst 1,5 mil utan problem.. Har testat det i tanke att hon inte skulle jaga så länge.. funkade inte.. Konditionen är nog ingen fara men frågan är om muskelskadan har läkt . Jag skulle därför testa av sakta men säkert. Men jag är ju lite klemig med jyckar.