Publicerat December 8, 201015 yr Jag har fått tag på en gammal kombibock som är lite skabbig men jag tror jag har möjlighet att få till den till en fin bössa till småviltsjakten. Jag har ingen erfarenhet av vapen eller att renovera dom så jag skulle vilja ha tips. Skadorna på den som jag främst skulle vilja åtgärda är att blåneringen är sliten en hel del, små rostfläckar på övre pipan och att kolven skulle behöva snyggas till för lacken har blivit sliten. Hur ska jag gå till väga för att fixa detta? Att blåneringen är sliten tycker jag inte gör så mycket då jag tycker det har sin charm när det syns att bössan är använd men jag är rädd att det ska bli rost så jag kanske måste göra något åt det.
Publicerat December 10, 201015 yr Det mesta finns nog här om du söker. Slipa bort rosten med trollull och lämna den därefter på omblånering. Slipa bort lacken med sandpapper och oljebona. frilägg pipan samtidigt. Är det hack i kolven kan du troligen få dem att resa sig genom att stryka kolven med strykjärn och en fuktig trasa mellan träet och strykjärnet. mvh.