Publicerat December 9, 201015 yr Vilket sikte ska man välja duralyt eller Conquest? Välj efter förväntad servicegrad, på kikarsiktessegmentet servar väl inte svenska Zeiss Conquestserien tror jag. Optiskt kan jag inte svara, har aldrig tittat i en duralyt, men Conquest har jag haft flera och dom är ju rätt ok.
Publicerat December 9, 201015 yr Ingen av dom faktiskt. Det finns många (som jag tycker) mycket trevligare alternativ. //Danne
Publicerat December 9, 201015 yr Författare Läste på något forum att de var varierande kvalite på duralyt och att Conquest var ett bättre köp.har kollat på leupold vx3 ochså. Vet fasen vad jag ska köpa för sikte. Ett bra sikte för runt 8000kr hade jag tänkt mig.
Publicerat December 9, 201015 yr Varför inte köpa ett Zeiss Classic Diavari 2,5-10x50 finns ju en hel bunt uppe på blocket för mellan 7-8000kr?
Publicerat December 9, 201015 yr Med 1" tub: Leupold VX3, Sightron S2 Big sky, Bushnell Elite 4200, Helia CT m.fl. Med 30mm tub: Meopta, Docter Classic, Nikon Monarch E, Zeiss Classic m.fl. Med lite tur går det även att hitta en Schmidt&Bender Klassik eller Helia C för dom pengarna, och då tar jag någon av dom först. Helst S&B. Samtidigt vet jag många som är nöjda med sina Conquest, och dom jag har tittat i har varit fina - men personligen hade jag valt någon av de ovan nämnda. Men som sagt - mitt personliga val. Om du vill ha en Duralyt så försök få möjlighet att titta i det tilltänkta exemplaret först. //Danne