Publicerat December 9, 201015 yr Hallojs. ja då har man fått alla grejorna o börjat snickra ihopa sin första knivslida Jag trodde det skulle vara en baggis men.. redan här vart det lite lurigt. använder min fina Dragon Fly som mall .. o så fort man vänder ryggen till skall kattafan upp o nosa mallen på pappret på lädret med sidoskyddet dax att köra sylen i hålen.. ..tungan rätt i mun... går ju bra det här.. har gjort 4 hål till upphängningen TADAAA!!!!! Också var upphängningen på platts. med en liten närbild på upphängningen vad tycker ni ? MVH Eas
Publicerat December 9, 201015 yr Författare Tackar trevligt att ni gilla den. daddy08 : nej jag skall inte färga den... för jag har ingen färg.. vilket är en bra anledning tycker jag. hehe nä allvarligt talat så vet jag inte, tycker den e fin som den är. Jag skall beställa hem lite svärtor i olika nyanser o pröva mig fram. men det får komma senare. MVH Eas
Publicerat December 9, 201015 yr Tjena Eas. Jätte snyggt. du börjar med det tråkigaste i knivmakereiet, slidor. Du har lyckatts iallafall att göra en fiin en.
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Tusen tack Kimmo om knivslidor är det tråkigaste i knivmakeriet så är jag glad . då jag tyckte det var roligt som fan o göra denna MVH Eas
Publicerat December 10, 201015 yr Då ska du känna känslan när du gjort en kniv. Det är något speciellt o blir lite som beroendeframkallande. Sen när man gjort slidan till den så infinner sig en viss känsla. Gör du knivar lika fint som slidan så har du talang och det har du . mvh Kimmo
Publicerat December 10, 201015 yr Jag kan bara hålla med alla andra. Skitsnyggt. Du har som sagt talang. Seved
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Tackar Kimmo och Seved roligt o höra att den blev fin nu blir nästa projekt en knivslida med sömmen bak men då måste jag göra en knivmall i trä som jag kan sy om skall ta ett kvastaskaft o tälja till MVH Eas
Publicerat December 10, 201015 yr Tänkte på en sak. Vad är det för läder du använt? Rårand eller vegetabilgarvad? Ser lite ut som rårand.
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Rårand 2,5 mm tjock. vet ej skillnaden på rårand ,vegetabilgarv o shaft läder MVH Eas
Publicerat December 10, 201015 yr Rårand 2,5 mm tjock. vet ej skillnaden på rårand ,vegetabilgarv o shaft läderMVH Eas Nackdelen att göra slida efter en läst är att det blir mycket inpassning när du skall göra skaftet. Du får slipa lite o prova sen slipa lite till o sen prova igen. Vegetabilgarvat är själva metoden dom använder när dom garvar. Man kan vegetabilgarva olika sorters läder. Annars är shaftlädret genomgarvat och blir i o med det mjukare men inte så hårt. Råranden har en rand med o garvat läder i mitten som gör att slidan blir hårdare när den torkat. Seved
Publicerat December 10, 201015 yr Du har talang! Trevligt! Ska bli kul att få följa dig vidare. För det hoppas jag att vi får!