Publicerat December 9, 201015 yr Polarn köpte sig en 8x57Js Blaser givet vis... Nu funderar han på att börja ladda och jag ska hjälpa honom med detta. TIll en början så kommer han att göra det hos mig men det kvittar ju just nu. Frågan är då vilket verktyg jag ska köpa? Det ända jag hittar på vapex är 8x57 Mauser?? Är det samma verktyg som 8x57 Js. Lite pinsamt att köpa fel verktyg Fabrikatet blir ju givetvis REDDING //
Publicerat December 9, 201015 yr Polarn köpte sig en 8x57Js Blaser givet vis...Nu funderar han på att börja ladda och jag ska hjälpa honom med detta. TIll en början så kommer han att göra det hos mig men det kvittar ju just nu. Frågan är då vilket verktyg jag ska köpa? Det ända jag hittar på vapex är 8x57 Mauser?? Är det samma verktyg som 8x57 Js. Lite pinsamt att köpa fel verktyg Fabrikatet blir ju givetvis REDDING // smartreloader har redding vertyg som jag köpte. kolla nr på dem så kan du jämföra. jag kan kolla nr på dem imorn om du vill.
Publicerat December 9, 201015 yr Författare smartreloader har redding vertyg som jag köpte. kolla nr på dem så kan du jämföra. jag kan kolla nr på dem imorn om du vill. Ska kika. TACK //
Publicerat December 9, 201015 yr Författare Verkar vara samma Enligt Reddings katalog så finns det bara två olika 8x57 och det är Mauser och Improved 40 grader. Vilket ju borde innebära att det är Mauser som är rätt. Blir kanske till o maila Redding o se. //
Publicerat December 10, 201015 yr Kör själv med rcbs 8x57 mauser verktyg och har väl laddat iallafall 1000st patroner hittills och det har aldrig krånglat, så kör du på de. Mvh/jocke
Publicerat December 10, 201015 yr Polarn köpte sig en 8x57Js Blaser givet vis...Nu funderar han på att börja ladda och jag ska hjälpa honom med detta. TIll en början så kommer han att göra det hos mig men det kvittar ju just nu. Frågan är då vilket verktyg jag ska köpa? Det ända jag hittar på vapex är 8x57 Mauser?? Är det samma verktyg som 8x57 Js. Lite pinsamt att köpa fel verktyg Fabrikatet blir ju givetvis REDDING // Skulle kika på Hornady hos Torsbo, det brukar ha snuskigt konkurrenskraftiga priser på just Hornady. Riktigt bra standardverktyg om du frågar mig, har tex aldrig gillat RCBS själv... //Johan
Publicerat December 10, 201015 yr Bra Lasse hjälp kompisen och när du ändå håller på så lägger du undan ett par smällar för jag får snart tillbaka min 8x57a från smeden
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Kör själv med rcbs 8x57 mauser verktyg och har väl laddat iallafall 1000st patroner hittills och det har aldrig krånglat, så kör du på de.Mvh/jocke Det låter fin fint.. Skulle kika på Hornady hos Torsbo, det brukar ha snuskigt konkurrenskraftiga priser på just Hornady. Riktigt bra standardverktyg om du frågar mig, har tex aldrig gillat RCBS själv...//Johan Fått nått dille på att jag BARA vill ha REDDING verktyg så allt annat går bort....... Dumma ideer jag vet men lite kul. Bra Lasse hjälp kompisen och när du ändå håller på så lägger du undan ett par smällar för jag får snart tillbaka min 8x57a från smeden Check... //
Publicerat December 10, 201015 yr Verkar vara sammaEnligt Reddings katalog så finns det bara två olika 8x57 och det är Mauser och Improved 40 grader. Vilket ju borde innebära att det är Mauser som är rätt. Blir kanske till o maila Redding o se. // dom som du hittat är rätt om det är samma som på S-reloader. no prob.
Publicerat December 11, 201015 yr Fått nått dille på att jag BARA vill ha REDDING verktyg så allt annat går bort....... Dumma ideer jag vet men lite kul. Helt rätt! Håller faktiskt själv på med att ändra om i laddrummet, och kalibrar som det laddas regelbundet till kommer jag bara att ha Redding till. Kalibrar som jag däremot inte har själv ännu, där nöjer jag mig med LEE, Hornady och RCBS tills jag vet i vilken utsträckning den tänkta kalibern kommer att laddas. Det är ju trots allt så att varför nöja sig med godkänd kvalitet när det finns bra mycket bättre? MVH/Joacim