Publicerat December 9, 201015 yr Hej alla ni som kan detta med optik. Söker ett lågförstorande sikte vilket ska vara belyst, Typ 1-4 . 1-6. Viktigt att det är från 1 och uppåt. Har ett ett swarovski 1-6 vilket jag är supernöjd med men söker ett för min andra hälfts räkning och hon tycker det är för mycket pengar i den. Vill heller inte ha Trijicon. Så vad finns för andra alternativ? Tack för tipsen på förhand /ekebo
Publicerat December 9, 201015 yr Varför inte Trijicon? Själv tycker jag deras 1-4X24 hade varit ett alternativ.
Publicerat December 9, 201015 yr Författare Varför inte Trijicon? Själv tycker jag deras 1-4X24 hade varit ett alternativ. Förstod du skulle fråga: Du får inte ett klarare svar än att det är lite av princip! Tycker det måste finnas andra alternativ? /ekebo
Publicerat December 9, 201015 yr Jag letar efter samma sak och velar mellan trijicon 1-4 och meopta 1-4. Vad är egentligen för och nackdelarna med dessa sikten om man jämför dem?
Publicerat December 9, 201015 yr Förstod du skulle fråga: Du får inte ett klarare svar än att det är lite av princip! Tycker det måste finnas andra alternativ? /ekebo Ja rikta du med dina principer...
Publicerat December 12, 201015 yr Hej alla ni som kan detta med optik.Söker ett lågförstorande sikte vilket ska vara belyst, Typ 1-4 . 1-6. Viktigt att det är från 1 och uppåt. Har ett ett swarovski 1-6 vilket jag är supernöjd med men söker ett för min andra hälfts räkning och hon tycker det är för mycket pengar i den. Vill heller inte ha Trijicon. Så vad finns för andra alternativ? Tack för tipsen på förhand /ekebo Inte många svar i denna sak. Jag är mycket nöjd med den Leopold VXIII 1,5-5x20 som ligger packad i en 30mm tub.. belyst med Duplex kors http://www.skanejakt.se/e0f57b3b-7fb5-4ca5...2fd1bcc-29.html
Publicerat December 12, 201015 yr Hej alla ni som kan detta med optik.Söker ett lågförstorande sikte vilket ska vara belyst, Typ 1-4 . 1-6. Viktigt att det är från 1 och uppåt. Har ett ett swarovski 1-6 vilket jag är supernöjd med men söker ett för min andra hälfts räkning och hon tycker det är för mycket pengar i den. Vill heller inte ha Trijicon. Så vad finns för andra alternativ? Tack för tipsen på förhand /ekebo Nikon kanske? Annars är meopta bra, har själv ett meopta fast i 3-12x50.
Publicerat December 12, 201015 yr Meoptan borde va en mkt prisvärd och stark kandidat. Mkt generöst synfält.
Publicerat December 13, 201015 yr Har Meopta Meostar 1-4x22 K-Dot Reticle - 30mm Tube som drevjaktsikte och är jättenöjd. Kanon riktmedel och riktigt bra belyst även i riktigt starkt ljus. REKOMENDERAS.
Publicerat December 13, 201015 yr Författare Har Meopta Meostar 1-4x22 K-Dot Reticle - 30mm Tube som drevjaktsikte och är jättenöjd. Kanon riktmedel och riktigt bra belyst även i riktigt starkt ljus. REKOMENDERAS. Verkar intressant. Kan du använda den som typ ett aimpoint då du drar ner förstoringen helt? Hur ser priserna ut på dessa? / ekebo
Publicerat December 13, 201015 yr Verkar intressant. Kan du använda den som typ ett aimpoint då du drar ner förstoringen helt? Hur ser priserna ut på dessa? / ekebo På fråga 1: Ja. På fråga 2: Bra.
Publicerat December 13, 201015 yr Svaren är entydigt JA. Du kan skjuta med båda ögonen öppna med främre linsskyddet på. Ang Trijicon tycker inte jag om riktmedlet. Det är ju en belyst triangel med spetsen som riktmedel. Är det en belyst punkt vill jag ha den mitt i djuret på ett drevjaktssikte. Håller man så så blir skottet högt men det är min helt personliga reflektion.
Publicerat December 13, 201015 yr Hej alla ni som kan detta med optik. Söker ett lågförstorande sikte vilket ska vara belyst, Typ 1-4 . 1-6. Viktigt att det är från 1 och uppåt. Har ett ett swarovski 1-6 vilket jag är supernöjd med men söker ett för min andra hälfts räkning och hon tycker det är för mycket pengar i den. Vill heller inte ha Trijicon. Så vad finns för andra alternativ? Tack för tipsen på förhand /ekebo Är själv ute efter något likande så jag ringde till "Pacco" (Cristian "IRL") här på forumet som väl måste anses vara en djävel på det här med optik. Han lovordade Nikons 1.1-4x24, så för min del kommer det bli en sådan. Han e ju ganska duktig på det där med kikare så jag skulle slå en pling till honom och se vad han har att säga i saken. Han jobbar på Media Markt i Umeå för tillfället. Oavsett vad det blir så önskar jag dig iaf lycka till! Det är ett helvete att välja kikare... //Patrik