Publicerat December 10, 201015 yr Jaha! Ny här. Har en JRT som förmodligen inte lär jaga ett skit, har inte modet. Har även en stor svart som inte duger till något. Och själv så kan jag inget heller!
Publicerat December 10, 201015 yr Välkommen hit! Dock dålig och negegativ info! Varför är JRT´n dålig och den stora svarta? Vart bor du, typ landsända? Döm inte hunden, döm föraren! Du ska se att med råd och rön härifrån så ska du få ordning på dig själv och jyckarna! //Roggman66
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Välkommen hit!Dock dålig och negegativ info! Varför är JRT´n dålig och den stora svarta? Vart bor du, typ landsända? Döm inte hunden, döm föraren! Du ska se att med råd och rön härifrån så ska du få ordning på dig själv och jyckarna! //Roggman66 Dålig info, ja. Negativ, oh ja! JRT:n har inte modet. Men det gör mig inte så mycket, vi pysslar med annat än just jakt. Dock är tanken ändå att testa. Den stora svarta är en brukshund. Bor i mellersta Norrland. Och jag dömer mig själv varje dag
Publicerat December 10, 201015 yr Jaha! Ny här. Har en JRT som förmodligen inte lär jaga ett skit, har inte modet. Har även en stor svart som inte duger till något. Och själv så kan jag inget heller! Jaha... hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum ska du vara ändå! Kan du inget så har du ju massor kvar att lära dig.
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Jaha... hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum ska du vara ändå! Kan du inget så har du ju massor kvar att lära dig. Precis min tanke
Publicerat December 10, 201015 yr Döma sig själv eller ransaka sig lite då och nu är nog bra! Lite då och då! Jycken, då JRT´n ska du inte döma ut! Hur gammal är den, vad vill du ha ut av den? Det är en grythund, och har i "bagaget" det som krävs! //Roggman66
Publicerat December 10, 201015 yr Författare Döma sig själv eller ransaka sig lite då och nu är nog bra!Lite då och då! Jycken, då JRT´n ska du inte döma ut! Hur gammal är den, vad vill du ha ut av den? Det är en grythund, och har i "bagaget" det som krävs! //Roggman66 Den är ett och den tränas i lydnad, agility och bruks. Och nej, jag tror inte alls den har bagaget som krävs för att våga jaga i gryt. Sorry.
Publicerat December 11, 201015 yr Författare Välkommen, du odugliga hundförare. Tack å tack! Jag tar för givet att det finns en och annan expert här som kan hjälpa mig till rätta
Publicerat December 11, 201015 yr Ingen är oduglig förrän man bevisat det. Ovan ja, okunnig ja, men det kan man göra nåt åt Har själv en JRT kallas den hon heter Alva men kallas för Halva eftersom hon glömde att växa, är ca 25cm i mankhöjd och kan säkert jaga råtta inne i gångarna, men nåt annat duger hon inte till att jaga Själv håller jag på att lära mig trädskällarjakt, är inte helt enkelt, men med hjälp och goda råd kan man lära sig det mesta