Publicerat December 11, 201015 yr när jag repeterar om efter ett skott så blir det ibland (2 av 5 gånger) att patronen inte kastas ut, utan den slår emot siktet eller locket som jag ritat en pil till, undrar om de e någon annan som har haft samma problem och hur löste ni de? och en sak till när jag tar bort locket funkar de bra.
Publicerat December 12, 201015 yr Gjorde rent slutstycket och smörjde utkastaren, sen funkade det igen!
Publicerat December 12, 201015 yr Författare Gjorde rent slutstycket och smörjde utkastaren, sen funkade det igen! jag har gjort de men de blir ingen skillnad:/
Publicerat December 12, 201015 yr Att flytta fram siktet så justerings ratten kommer fram en bit. Men då kanske du får problem med siktbilden. Det här är väll inget fel kom kommit, utan har varit hela tiden ? Alternativt nytt sikte med andra mått. /mvh.
Publicerat December 12, 201015 yr Författare Att flytta fram siktet så justerings ratten kommer fram en bit.Men då kanske du får problem med siktbilden. Det här är väll inget fel kom kommit, utan har varit hela tiden ? Alternativt nytt sikte med andra mått. /mvh. felet har vart sen jag köpte bössan och flytta fram siktet går inte för då får jag problem med siktbilden som du säger:/
Publicerat December 12, 201015 yr Riktmedel? Är det ett duplex är en möjligt lösning att rotera tuben. /Christian
Publicerat December 12, 201015 yr Författare Riktmedel?Är det ett duplex är en möjligt lösning att rotera tuben. /Christian vad menas med duplex?
Publicerat December 12, 201015 yr Så där, men oaktat vilket, om ditt riktmedel är symetriskt så kan du vrida tuben 90 grader. /Christian
Publicerat December 12, 201015 yr Författare Så där, men oaktat vilket, om ditt riktmedel är symetriskt så kan du vrida tuben 90 grader. /Christian jo men då ska de ju gå att vrida ju de kan ju vara en ide tackar:)
Publicerat December 12, 201015 yr felet har vart sen jag köpte bössan och flytta fram siktet går inte för då får jag problem med siktbilden som du säger:/ Hade samma problem med min tikka M55, när det blev lite osmort och skitigt, kan ju vara skitig sen du köpt den!
Publicerat December 12, 201015 yr Författare jag har rengjort den ett par gången men de blir en kolvrenovering till våren och då blir det mycket noggrannare gjort i samband med det och då får jag se om de hjälper efter det:)
Publicerat December 13, 201015 yr när jag repeterar om efter ett skott så blir det ibland (2 av 5 gånger) att patronen inte kastas ut, utan den slår emot siktet eller locket som jag ritat en pil till, undrar om de e någon annan som har haft samma problem och hur löste ni de? och en sak till när jag tar bort locket funkar de bra. Jag fick problem med utkastet på min vänsterstudsare då jag köpte en Zeiss- kikare. Hylsan for upp i strömbrytaren som sitter på kikarens vänstra sida, och studsade ner i magasinet igen! Provade att lösa problemet med att först flytta kikaren fram/bak, och sedan att montera den högre. Utkastet blev bättre men skjutställningen oacceptabel. Bytte därefter kikare till ett Swarovski Z6i( = ingen ratt på vänster sida), och allt blev frid o fröjd! /Nissen