Publicerat December 13, 201015 yr Ska ha en åtelkamera till min rävåtel. Har ni något förslag på någon bra och prisvärd kamera??
Publicerat December 21, 201015 yr SG550 är väl den mest använda i Sverige och verkar fungera ypperligt till priset den säljs för.
Publicerat December 23, 201015 yr Jag har en Scout Guard 680 VIR (köpt från Z-aim) som jag är väldigt nöjd med. Enda problemet jag haft är en gång när en gren hängde framför optiken så utlöste dess rörelser i vinden en massa "falska" bilder men det var ju ett mindre problem. Ibland tas nån bild då o då utan att jag kan se något djur i bilden, kan vara falsklarm ibland kanske eller om någon fågel flugit förbi...? En av dessa "falskbilder" hade dock en mård med, den var inte lätt o se. Rek. att sätta den o ta stillbilderna tre o tre så kan man stega fram o tillbaka och då se rörelser som avviker från vinden. Det hade dock varit intressant om den haft inbyggd termometer faktiskt... /Rikard
Publicerat December 23, 201015 yr Kameran StealtCam I540 IR är en av de kameror som tar de bästa bilderna. Nackdelen är att den är ojämn i kvaliteten... ScoutGuarden är en bra kamera, men ger oftast dåliga bilder nattetid. Hur de nya kamerorna är, vet jag inte..
Publicerat December 23, 201015 yr Har tre olika kameror igång. En Moultrie M40, en Moultrie D40 och en StealthCam I540IR. M40:+ Bäst bilder av dessa, blixt=färgbilder på natten, termometer... - Skitdåligt väderskydd, haft en I40 innan jag bytte till denna och bägge har flera gånger varit på reparation pga. fukt... D40:+ Priset, under 1000-lappen, enkel å ställa in, okänslig för väta, fukt, snö... - Känslig för kyla, inga bilder under 10-12 minus, lite gryniga bilder(vad får man för 1000:-?)... I540IR: + Bäst driftsäkerhet av dessa, funkar i ur å skur, batterisnål, termometer... - Ir-ljus=svartvita bilder på natten, markant sämre kvalitet på natten jämfört med dagen... Har externa batterier till alla mina kameror så slipper man byta var vecka.
Publicerat December 24, 201015 yr Beställde keep guard 680 vir (har för mig att den hette så) =) igår, har ingen erfarenhet alls av åtelkameror men läste endel possitivt om den på grannforumet. Mvh