Publicerat December 13, 201015 yr Ja jag ska gå rakt på sak, sitter just nu och försöker sälja åtelkojor på beställning... i skolan. Julmarknad är det och jag och en vän har istället för projektarbete startat ett UF företag. Det vi ska göra är simpelt försöka sälja åtelkojor, vi kom ju på ganska snabbt att även om vi inte säljer några så kommer vi ju ha varsin åtelkoja efter slutfört arbete. Intresset är faktiskt ganska stort har suttit här i snart 2 timmar och det är många som har kommit förbi och varit intresserade. Får se hur det går för oss, vi har ju hård kokurans från företag som säljer handsydda väskor och instruktions filmer för hur man tar han om en häst! Kommer komma bilder på kojan senare när vi har börjat bygga, vi ska göra det på lovet när vi har mer tid.
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare I helgen började vi bygga och så här ser den ut nu, det som fattas är skjutbänk, tak, lite isolering.'
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare Råkade visst komma med en bild på sågen vi använde för att såga virket...
Publicerat Mars 9, 201115 yr Författare 1 och en halv lastpall byggde vi den på, den blir då 1,60 bred och 1,20 djup vilket passar bra då man lätt kan få på den på en släpkärra eller få in den i en hästtransport!
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare Nu är vi på plats med våran monter på mässan. Vi har även lagt till ett extra erbjudande att om man köper en koja så får man även skjuta en gris på åtel, så har vi tur så kommer någon att nappa. Har ni vägarna förbi Strängnäsa så är vi uppe vid campus vilket är gamla p10.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare Nu har vi blivit intervjuade av p4 Sörmland, lyckades självklart haka upp mig och säga truckluft 4 gånger innan jag lyckades få till ett tryckluft!
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare Nu har vi blivit intervjuade av p4 Sörmland, lyckades självklart haka upp mig och säga truckluft 4 gånger innan jag lyckades få till ett tryckluft!
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare Vi tar 4000 för den men idag har vi ett erbjudande att man får kojan + vaka gris 1 kväll för 5500. Vi räknar inte med att sälja något, men vi har haft några som varit intresserade. Skulel vi inte sälja den har i ju trots allt en koja till oss själva:P
Publicerat Mars 25, 201115 yr Kul borzaa Vad går du på för skola? Men hittar fan ingen skillnad mellan bilderna
Publicerat Mars 25, 201115 yr Författare haha nej bilderna var dubbelpost:P Jag går på prins willhelmgymnasiet i Flen.
Publicerat Mars 25, 201115 yr Kul med UF! Frugan jobbade inom UF tidigare (och hon jobbade även ett tag på JAYE Europe), så jag har "ofrivilligt" följt många projekt Det är väldigt inspirerande att se vad UF kan resultera i! Lycka till!
Publicerat Mars 26, 201115 yr Författare Ja vi sålde då inget igår, och inga priser vann vi heller. Tydligen var det mer hantverk att sticka en påse att ha sin iphone i än att såga egna planker och sen bygga en åtelekoja