Publicerat December 14, 201015 yr Då vår borderterrier Sixten, tre år gammal hade en "ful ovana" att kissa inomhus så beslutades det att han skulle kastreras. Ett beslut som skulle komma att påverka honom i negativ riktning vad det gäller jakt. Han var väl en medelmåttig borderterrier med intresse för främst gris. Tyvärr höll han gärna igen lite med skallet vilket kunde irritera. Började då att så smått se oss om efter en ny hund. Jag som fortfarande bor i lägenhet kan inte ha någon hund själv. Är därför hänvisad att skaffa hund ihop med mamma så att den kan bo där. Detta i sin tur resulterade i att mamma så klart ville vara med och sätta upp riktlinjer för det här hundköpet. Hon ville 1. Inte ha en av de större raserna. 2. Kunna jaga allt svenskt vilt, men främst gris. Redan efter de här två punkterna var vi tämligen överens om att det är någon form av terrier som gäller. Borderterrier ville vi dock inte ha igen. Det är en för "osäker" ras. Har själv jagat ihop med 5-6st borderterrier och kan alltid konstatera samma sak vilket är att när grisen/arna frontar då kommer hunden tillbaka som en projektil. Eller så vägrar dom mer eller mindre att släppa skall. Lagom i tiden så får en bekants farbror en kul med tyska jaktterriers med fina linjer. Sagt och gjort vi gjorde helt enkelt slag i saken och tog en tik därifrån. Valparna är 2 veckor gamla nu och på söndag blir första syningen. Mvh/joacim
Publicerat December 14, 201015 yr Då vår borderterrier Sixten, tre år gammal hade en "ful ovana" att kissa inomhus så beslutades det att han skulle kastreras. Ett beslut som skulle komma att påverka honom i negativ riktning vad det gäller jakt. Han var väl en medelmåttig borderterrier med intresse för främst gris. Tyvärr höll han gärna igen lite med skallet vilket kunde irritera. Började då att så smått se oss om efter en ny hund. Jag som fortfarande bor i lägenhet kan inte ha någon hund själv. Är därför hänvisad att skaffa hund ihop med mamma så att den kan bo där. Detta i sin tur resulterade i att mamma så klart ville vara med och sätta upp riktlinjer för det här hundköpet. Hon ville 1. Inte ha en av de större raserna. 2. Kunna jaga allt svenskt vilt, men främst gris. Redan efter de här två punkterna var vi tämligen överens om att det är någon form av terrier som gäller. Borderterrier ville vi dock inte ha igen. Det är en för "osäker" ras. Har själv jagat ihop med 5-6st borderterrier och kan alltid konstatera samma sak vilket är att när grisen/arna frontar då kommer hunden tillbaka som en projektil. Eller så vägrar dom mer eller mindre att släppa skall. Lagom i tiden så får en bekants farbror en kul med tyska jaktterriers med fina linjer. Sagt och gjort vi gjorde helt enkelt slag i saken och tog en tik därifrån. Valparna är 2 veckor gamla nu och på söndag blir första syningen. Mvh/joacim då blir sixten "the bitch" nu då? ska du inte ha den i lägenheten va, det kan väl bli kul, iaf för oss andra
Publicerat December 14, 201015 yr Nu skall du inte hålla igen på informationen, vilka är föräldrarna? Och vem är uppfödare? Grattis till ett bra val! Du kommer säkert att bli nöjd.. /Håkan H
Publicerat December 14, 201015 yr Du får berätta mer om henne när du fått henne och så får du nog allt slänga upp en bild eller två.
Publicerat December 14, 201015 yr Författare Ånej, snålar inte på infon. Det är bara det att jag har skrivit från min HTC wildfire vilket är lite småjobbigt. Mer info kommer när jag kommit hem till datorn. Mvh/jocke
Publicerat December 15, 201015 yr Författare http://www.kennelnattrajens.se kennelns hemsida så kan ni läsa lite mer där. Tycker att hannen är fördjävlar fin. Musklad och fin. Det kan bli bra det här!