Publicerat December 14, 201015 yr Nu har jag äntligen haft ström i 2 dygn kontinuerligt så att jag kunnad dona lite i snicker boa. Är inte så hoppfull än att strömmen ska bestå men ser bra ut för till fället. Den här är iallafall färdig som nr 2 i serien jag skrev tidigare av 4 knivar. Håller på med en i snake wood också till en annan medlem på forumet :-) . Skaftet gjorde av en av masur bitarna jag fått av min far. Röd vulcan fiber mellan bitarna. Bladet är 1085 stål ca 8,5 cm långt. Hela kniven är ca 20,5 cm lång. Vad tror ni om nr 2? Den går att köpa för 1500 kronor med slida prutat o klart. mvh Kimmo
Publicerat December 14, 201015 yr Den är otroligt fin Kimmo. Min får dock vänta tills jag varit i SA igen.
Publicerat December 14, 201015 yr Författare Tackar. :-) Tänkte att jag gör slidan höger eller vänster hängd, beroende av vad den som vill ha den vill. Därför har jag inte någon bild på slidan. Tar bara 2 dagar att göra.
Publicerat December 14, 201015 yr Du gör det ju jävligt svårt för mig Kimmo! har länge funderat på att beställa en kniv av dig för att ge till lilla hustrun men så kommer hon och önskar sig tränings skor... Tja det kanske är hon som gör det svårt för mig. I vilket fall som helst så är det en väldigt fin kniv i vanlig ordning och en beställning kommer förr eller senare det vill jag lova! Mvh. Robban
Publicerat December 14, 201015 yr Riktigt snygg kniv Kimmo de är nästan så man borde ta en knivmakar kurs hos dig
Publicerat December 14, 201015 yr Författare Tackar. Har polerat den riktigt ordentligt så det ska inte finnas en repa på den. Går säker att hitta något om man granskar hårt men ändå :-)
Publicerat December 14, 201015 yr Författare Tackar. :-) Något kan jag reducera priset om ni tycker det är dyrt men inte mycket. två o en halvdags jobb + materialet så tjänar man inget direkt. Slidan på det också.... :-)
Publicerat December 14, 201015 yr Allt är redan sagt om kniven så jag håller bara med de andra den här gången.
Publicerat December 15, 201015 yr Tack för all respons gott folk. Kniven är nu såld. Satan också.. jag var inte inne på forumet igår, jag hade slått till direkt. Super snygg.. helt i min smak
Publicerat December 15, 201015 yr Författare kommer en liknande snart färdig. Håller på med några samtidigt nu innan jul :-)