Publicerat December 14, 201015 yr Hej. Det här ser jag ibland när jag äter frukost från mitt köks fönster. Tar alltid en kaffekopp på morgonen när jag går upp o sitter o funderar vid köksbordet. Imorse såg jag den här igen o tänkte nu tar jag ett par bilder. Tycker om vyerna på morgonen ibland. :-) mvh Kimmo Lilja
Publicerat December 15, 201015 yr Det är ju inte alla som har en dovhjort utanför köksfönstret. Nu blev man lite avis på dig. Själv har jag flera jössar som springer i trädgården nattetid så dom kommer aldrig på bild. Ibland går älgarna över tomten el. just utanför tomten. Tyvärr så har jag ingen jakträtt i omr. där vi bor.
Publicerat December 15, 201015 yr dags att isjonsson putsar glasögonen , tycker mig den liknar en kron mer än dov;)
Publicerat December 15, 201015 yr Jag måste nog lägga min röst på kron jag med. Men om jag bara såg hornet skulle jag nog lika gärna kunnat gissa på en dov halvskovel. //John
Publicerat December 15, 201015 yr Vars finns det kronhjortar i norra Sverige? Riktigt fin var han iaf! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 15, 201015 yr Vars finns det kronhjortar i norra Sverige? Riktigt fin var han iaf! Sent from my iPhone using Tapatalk Jag mistänker att du har närmare till Norska kronhjortar än Svenska. Finns en väldigt fin stam utanför Namsos...
Publicerat December 15, 201015 yr Härligt. Vi är nog några stycken som lyckats placera köksfönstret på rätt ställe, här en höstvy från 2008 från mitt köksfönster.
Publicerat December 16, 201015 yr Författare Alltid ska någon vara värst.... Nejdå, skojar. Faan så häftig bild. Mitt i brunsten ser jag. Har du också som jag världens brölande om nätterna under brunsten? Låter lite grann som lejon i skogen.
Publicerat December 16, 201015 yr dags att isjonsson putsar glasögonen , tycker mig den liknar en kron mer än dov;) Ja, det är det nog ta mig tusan. Det var en bit av trädet som gick ihop med hornet så det stämmer nog spm du säger.
Publicerat December 16, 201015 yr Vars finns det kronhjortar i norra Sverige? Riktigt fin var han iaf! Sent from my iPhone using Tapatalk Nordmaling med omnejd i AC. Fin stam!
Publicerat December 16, 201015 yr Vars finns det kronhjortar i norra Sverige? Riktigt fin var han iaf! Sent from my iPhone using Tapatalk I Hälsingland finns det kronstammar på sina håll.
Publicerat December 16, 201015 yr Alltid ska någon vara värst.... Nejdå, skojar. Faan så häftig bild. Mitt i brunsten ser jag. Har du också som jag världens brölande om nätterna under brunsten? Låter lite grann som lejon i skogen. Jo, det är riktigt mysigt. Och senare på hösten kommer dovhjortarnas gurglande rapande brunstläte. Något som jag däremot tycker påminner starkt om minilejon är XXX. Så, nu får ni gissa vad det är. Det cirkulerade för en tid sedan sånt där kul papper med fågelnamn översatta till andra ord. T.ex. var rödhake benämnd som kommunistfärgad låsanordning o.s.v. Den här lejonhärmande fågeln kan benämnas som skakad rusdryck. Hi hi, har jag kommit på själv...
Publicerat December 16, 201015 yr Vars finns det kronhjortar i norra Sverige? Riktigt fin var han iaf! Sent from my iPhone using Tapatalk Finns ju faktiskt i Jämtland,området runt orrviken tex.
Publicerat December 16, 201015 yr I Hälsingland finns det kronstammar på sina håll. Japp:) jag har kronhjort lite här och där på marken:)