Publicerat December 15, 201015 yr Hej, Hörde igår om en hund som hade drunknat med en skyddsväst på. Västen hade blivit för tung och dragit ner hunden. Någon som vet vilken väst det var???? CC
Publicerat December 19, 201015 yr Ja det va tydligen Thams väst. Men det är bara vad ja hört. Hänt ett par gånger att hundar drunknar
Publicerat December 22, 201015 yr Författare Ja det va tydligen Thams väst. Men det är bara vad ja hört. Hänt ett par gånger att hundar drunknar VET DU VAR DET SKEDDE? CC
Publicerat December 22, 201015 yr Verkligen inget sett man vill förlora sin vän på. Minns själv en gång då jag hoppade in i iskall å då min setter som var glad för vatten och marken på andra sidan trippade ut på en tunn iskant. Bara att beklaga för hundägarens skull. Lite off topic, fick känna på en hundväst framtagen av Nordic Protection. Mycket tunn men bra genomtänkt, ljumskar, upp mot hals etc. Tänkte att kevlar är ju vattenavvisande så jag skvätte på lite vatten dock det pärlades på västen. Blir kanske en sådan när väl hunden kommer och ska jagas med.
Publicerat December 22, 201015 yr Har inte hållt i någon av Thams västar däremot i andra västar . Gemensamt för de västar jag hållt i är att de är vattenavisande så jag har lite svårt att tro att skälet till att hunden druknade var att västen tog upp vatten. Däremot kan jag tänka mig att en illasittande väst kan ha blivit fylld med vatten som inte ventilerats ut men att det skulle innebära att hunden skulle sjunka nja ..... Vad jag däremot kan tänka mig är att en hund är inte lika smidig i en väst som utan, är den dessutom fylld med vattan så kan hunden få det svårare att ta sig upp ur en isvak. //Lasse D
Publicerat December 22, 201015 yr carl corro nej tyvärr. tyvärr så är det ju fler som drunknar än blir dödade av vildsvin
Publicerat December 31, 201015 yr Tjena Jag har sytt en dräkt i neopren och kevlar. Den liknar SKånevästen men min gör att hunden inte fryser, sjunker och så värmer den. Den kan däremot upplevas som varm men hellre det i dessa tider än en drunknad hund. Linus
Publicerat December 31, 201015 yr Ok ja dom har ju funkat bäst. Min kompis kör ju också med dom typerna i sina västar. Förstår inte varför man inte har så att den flyter. För det är ju så att hundar faktiskt går ner sig i vatten