Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Förbannade tåg

Featured Replies

Publicerat

I går blev en hund överkörd av tåget på vår mark mellan Blekinge och småland. :mad: Ingen jakthund utan tösens kompis som lät sin hund springa av sig i skogen.

Va i H_____E är det med tåg som år så intressant :unsure: Med min hund har jag gjort ALLT för att hon skall bli livrädd för tåget med resultatet att hon är hyperintresserad av det. Så fort det börjar låta lite i skogen stannar hon upp och vill dra ner till spåret. Jag har 100% återkallning på henne (ännu. peppar peppar)så än har det inte hänt nått men jag fruktar det värsta framöver.

Hur skall man göra? Tacksam för förslag.

Har gjort allt detdär med att springa livrädd därifrån, ligga och gny på marken mm mm konstiga saker som jag hoppas ingen har sett...... :P

Publicerat

I går blev en hund överkörd av tåget på vår mark mellan Blekinge och småland. :mad: Ingen jakthund utan tösens kompis som lät sin hund springa av sig i skogen.

Va i H_____E är det med tåg som år så intressant :unsure: Med min hund har jag gjort ALLT för att hon skall bli livrädd för tåget med resultatet att hon är hyperintresserad av det. Så fort det börjar låta lite i skogen stannar hon upp och vill dra ner till spåret. Jag har 100% återkallning på henne (ännu. peppar peppar)så än har det inte hänt nått men jag fruktar det värsta framöver.

Hur skall man göra? Tacksam för förslag.

Har gjort allt detdär med att springa livrädd därifrån, ligga och gny på marken mm mm konstiga saker som jag hoppas ingen har sett...... :P

min farfar blev av med sin tax för 2 år sen som derv rådjur över en järnväg en bra bit bort från skogen. Första gången ett drev går där och det var sista dagen för rådjursjakt. Synd som fan för den taxen var riktigt bra

Publicerat

Kan man inte göra på samma sätt som när man ska göra en hund rådjursren, skapa rädsla på något sätt jag är ingen expert på hundar, jag bara spekulerar lite!

Publicerat

Håller med föregående talare, skapa ett obehag för hunden då den gör fel och mycket med positiv förstärkning då hunden gör rätt.

Har en tax som har fått för sig att hon är en jämthund, hon driver älg nåt så in hvete när hon får chansen.......

men börjar få henne att förstå att hon skall ge f-n i dem med hjälp av detta.

Hoppas du får bukt med ditt problem.