Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Har du registrerat dig för varg&lo jakten ?

Featured Replies

Publicerat

Om inte, så är tfnnumret till Naturvårdsverkets registrering för varg- och lojakt nedan.

0771 – 18 34 11

För oss som tänker jaga varg vill säga.. ;)

Publicerat

Om inte, så är tfnnumret till Naturvårdsverkets registrering för varg- och lojakt nedan.

0771 – 18 34 11

För oss som tänker jaga varg vill säga.. ;)

Eller så registrerar man sig här: Registrering naturvårdsverket :)

Publicerat

Råkade visst göra det när jag beställde ett nytt jaktkort.

Nu får man bara hoppas att man blir bjuden på nåt sånt av nån vänlig själ men oddsen är nog inte allt för höga.

Man jag är iaf beredd om det skulle hända. :rolleyes:

Publicerat

Själv kommer jag endast att registrera mig för lodjursjakten, annars så kommer jag vara en i statistiken som vargkramarna kommer att försöka vända mot oss jägare, än en gång. Vet dock inte ens som jag kommer att jaga lodjur, men hoppas på det iaf. ;):)

Publicerat

Reggar, i fall att liksom -_-

Publicerat
  • Författare

Själv kommer jag endast att registrera mig för lodjursjakten, annars så kommer jag vara en i statistiken som vargkramarna kommer att försöka vända mot oss jägare, än en gång.

Men ska du verkligen låta morotsknaprarna sätta agendan då ? ;)

Jag har reggat mig för båda jakterna, chansen att jag får skjuta en varg är nog försvinnande liten, då jag bara har strövargar som knallar igenom mina marker lite då och nu ( än så länge..), och vargjakten torde ju vara över ganska snabbt med tanke på snöläget och det lilla antalet som vart tilldelat.

Men jag anser ändock att jag med min reggning vill visa att jag stödjer den linje som SJF för.

Publicerat

Men ska du verkligen låta morotsknaprarna sätta agendan då ? ;)

Jag har reggat mig för båda jakterna, chansen att jag får skjuta en varg är nog försvinnande liten, då jag bara har strövargar som knallar igenom mina marker lite då och nu ( än så länge..), och vargjakten torde ju vara över ganska snabbt med tanke på snöläget och det lilla antalet som vart tilldelat.

Men jag anser ändock att jag med min reggning vill visa att jag stödjer den linje som SJF för.

Nej, men att registrera sig för vargjakt betyder inte att man är för jakt på varg, utan just att man kommer att vara med och jaga varg. Eftersom att jag inte bor i ett område där det finns legal jakt på varg, varg finns det dock, så kan jag därför inte registrera mig för att jaga varg, då jag heller inte planerar en resa till ett län där det förekommer legal jakt på varg.

Ni som dock får tillfälle att jaga varg får göra hur ni nu önskar. ;)

Publicerat

Tack för påminnelsen nu är det gjort, hoppas årets lojakt bjuder på bättre före än dem senaste åren för min syssla lär bli att agera hund.

Hur fungerar det nu räcker det om en av jägarna är reggad eller måste alla som deltar i jakten vara det?

Publicerat
  • Författare

Eftersom att jag inte bor i ett område där det finns legal jakt på varg, varg finns det dock, så kan jag därför inte registrera mig för att jaga varg, då jag heller inte planerar en resa till ett län där det förekommer legal jakt på varg.

Okej, då är jag med på hur du resonerar.

Publicerat

Tack för påminnelsen nu är det gjort, hoppas årets lojakt bjuder på bättre före än dem senaste åren för min syssla lär bli att agera hund.

Hur fungerar det nu räcker det om en av jägarna är reggad eller måste alla som deltar i jakten vara det?

Förra året så räckte det med att endast jaktledaren var registrerad.

Mvh

Publicerat

har reggat mig som både lodjurs o varg jägare ifall att chansen blir att fara norr över att få jaga grå ben :)

Publicerat

Förra året så räckte det med att endast jaktledaren var registrerad.

Mvh

Ja så vill jag också minnas att det var... BARA JAKTLEDARNA SKALL REGGAS!!

Publicerat

Är registrerad så det är bara att hoppas på en inbjudan. :D

Lasse

Publicerat

Ja så vill jag också minnas att det var... BARA JAKTLEDARNA SKALL REGGAS!!

Njae. Vill man registrera sig så är det deras fria val. Om man dock vill jaga lodjur med tillåten fångstmetod måste man vara registrerad.

Publicerat

Naturligtvis har jag reggat för både lo och varg,lo jagar vi varje vinter, varg får man inte jaga här tyvärr.Att regga för varg är mer en protest mot vargpolitiken och en hint mot vargkramarna om vad man anser i frågan.

Publicerat

ja varför ska man reggga sig.

Publicerat

Njae. Vill man registrera sig så är det deras fria val. Om man dock vill jaga lodjur med tillåten fångstmetod måste man vara registrerad.