Publicerat December 18, 201015 yr Önskar lite förslag på resmål och arrangören i England till hösten -11, främst är det duvjakt och kombinerat på nåt klövvilt, rådjur eller muntjak/vattenrådjur som hägrar....
Publicerat December 21, 201015 yr Finns en hel del som arrangerar resor till England. Nika jagtrejser är en , andra är Aurora jagtrejser, Buhls jagtrejser, Diana (limpopo-travel), William safaris, Jelling jagtrejser, Svenska jaktresor, Worldhunting m fl. Surfa in på deras hemsidor och se om du hittar vad du söker. Ofta går det dessutom att göra specialarrangemang om du inte finner exakt vad du söker men då får du ringa o fråga (maila går också bra).
Publicerat December 21, 201015 yr När vi var i England så tänkte jag efter lite och kom fram till att England är ett civiliserat land och ett begripligt språk. Googlade därför på duvjakt i England och vips hade jag fått kontakt med en kille som sålde jakt. Han har tyvärr flyttat från England så hans hemsida och kontakt finns inte kvar där men det finns ju fler. Vi flög med Ryan Air och hyrde en bil sedan betalade vi vår kille kontant när vi körde hem så vi hade väl inte känslan av att vi skulle bli blåsta och det blev jättebra. Två dagar duva, en dag kanin och en dag dovhjort. Har gjort nästan likadant vid våra resor till Skottland men där fick jag kontakten genom en kompis brorsa. Så sök och kolla lite vad som finns i England. Jaktresefirmorna ska ju ha sin beskärda del men å andra sidan får man ju en hel del säkerhet på arrangemanget genom de. Sådana länder där man inte känner till språk eller kultur osv så är en resefirma att föredra.
Publicerat December 21, 201015 yr När vi var i England så tänkte jag efter lite och kom fram till att England är ett civiliserat land och ett begripligt språk. Googlade därför på duvjakt i England och vips hade jag fått kontakt med en kille som sålde jakt. Han har tyvärr flyttat från England så hans hemsida och kontakt finns inte kvar där men det finns ju fler. Vi flög med Ryan Air och hyrde en bil sedan betalade vi vår kille kontant när vi körde hem så vi hade väl inte känslan av att vi skulle bli blåsta och det blev jättebra. Två dagar duva, en dag kanin och en dag dovhjort. Har gjort nästan likadant vid våra resor till Skottland men där fick jag kontakten genom en kompis brorsa. Så sök och kolla lite vad som finns i England. Jaktresefirmorna ska ju ha sin beskärda del men å andra sidan får man ju en hel del säkerhet på arrangemanget genom de. Sådana länder där man inte känner till språk eller kultur osv så är en resefirma att föredra. Tänkvärda ord men när jag fick kontakt med en kille i Polen visade det sig att det var dyrare att köpa jakt "privat" än att gå via researrangör. Det kanske bara gäller Polen, för varje land har sitt sätt att reglera jakten.
Publicerat December 21, 201015 yr Givetvis får man kolla från land till land, situation till situation. Till Polen skulle jag inte åka utan en stabil leverantör i ryggen. Dock vet jag en del som köpte in sig på en del jakt direkt från polacker när Diana kursade och de betalar mindre på samma ställe än de gjorde tidigare. Sen vet ju inte jag hur de har löst det där.