Publicerat December 18, 201015 yr Jag är sugen på att köpa en ljuddämpare till min bysse:)men Hur mycket dämpar dom? Någon med erfarenhet av ljuddämpare till 222? MVH
Publicerat December 18, 201015 yr Jag är sugen på att köpa en ljuddämpare till min bysse:)men Hur mycket dämpar dom? Någon med erfarenhet av ljuddämpare till 222? MVH behöver du dämpare till .222? tycker inte min smäller så mycket . nädå, skämt åsido, vet en som kör med stalonsdämpare till .222, och den dämpar ner den till typ luftgevär låter det som. och flamman försvinner helt
Publicerat December 18, 201015 yr Författare behöver du dämpare till .222? tycker inte min smäller så mycket . nädå, skämt åsido, vet en som kör med stalonsdämpare till .222, och den dämpar ner den till typ luftgevär låter det som. och flamman försvinner helt Ja under jakt så märker man inte smällen så mycket, mer när man är på banan eller vakar räv och blir bländad av flamman:) Hur får han den så tyst? så smäller ju en 22a med ljuddämpare och subsonickulor. MVH
Publicerat December 18, 201015 yr Ja under jakt så märker man inte smällen så mycket, mer när man är på banan eller vakar räv och blir bländad av flamman:) Hur får han den så tyst? så smäller ju en 22a med ljuddämpare och subsonickulor. MVH vet inte. jag har ju lite smått bullerskada pga för hög musik och några puckon vid skjutbanan, så för mig låter en .22a som ett luftgevär också
Publicerat December 18, 201015 yr Jag har dämpare på min .222a. Dämpar tillräckligt bra för att jag ska kunna ligga o skjuta många skott utan hörselskydd. Nu har jag skydden på ändå när jag övar men på jakt skiter jag i dom. //
Publicerat December 18, 201015 yr Själv kommer jag att skaffa mig en ljuddämpare när jag blir med vixen/tikka i kaliber .222 rem. Dels för att det dämpar ljudet, men också för mynningsflammans skull. Rekommenderas!
Publicerat December 18, 201015 yr Jag är sugen på att köpa en ljuddämpare till min bysse:)men Hur mycket dämpar dom? Någon med erfarenhet av ljuddämpare till 222? MVH Köp en Stalondämpare d får du det bästa på marknaden/ Wiily
Publicerat December 18, 201015 yr Vet inte vilken som är bäst osv, känns som det kvittrar. Jag har RCCs lilla T30 på min Vixen och skjuter man i öppen terräng så smäller den väl som 22lr med subsonic typ, svårt att värdera vettigt. Tror att RCC dämparen är typ billigast på marknaden och det tilltalar mej Dessutom går den ned över pipan så när jag kapat pipan till 50 cm så är bössan fortfarande behändig med monterad dämp. Mvh!
Publicerat December 18, 201015 yr Hallå. Jag har precis genomfört en sådan aktion.Smällen bakom bössan blir ungefär som med en 22a.framför bössan låter det förmodligen lite mer.Kulorna går ju rätt snabbt.
Publicerat December 18, 201015 yr Författare Tack för svaren alla! Blir att investera en dämpare! MVH