Publicerat December 20, 201015 yr Jag har precis gjort klart den här. Stålet är 2140 (O1) Jag polerade och gjorde lite filework på ryggen. Skaftet är gjort av valnöt,renhorn och tenn. Tyvär fick jag märg genomslag uppe vid knoppen så jag kunde inte få bladet rakt i skaftet, så bladet sitter lite snett :evil:. Jag ska skicka iväg den för lite samegravyr tror jag så har jag den som jakt kniv eller nåt. Seved
Publicerat December 20, 201015 yr Jätte häftig o fin kniv Seved. Om jag inte minns fel har du någon gång gjort något liknande. mvh Kimmo
Publicerat December 20, 201015 yr Författare Jätte häftig o fin kniv Seved. Om jag inte minns fel har du någon gång gjort något liknande. mvh Kimmo Tackar . Japp du har rätt, jag har nog gjort 2 st liknande tror jag. Seved
Publicerat December 20, 201015 yr Jag har precis gjort klart den här. Stålet är 2140 (O1) Jag polerade och gjorde lite filework på ryggen. Skaftet är gjort av valnöt,renhorn och tenn. Tyvär fick jag märg genomslag uppe vid knoppen så jag kunde inte få bladet rakt i skaftet, så bladet sitter lite snett :evil:. Jag ska skicka iväg den för lite samegravyr tror jag så har jag den som jakt kniv eller nåt. mycket fin och originell design. hur kommer slidan se ut??
Publicerat December 20, 201015 yr Författare Tackar Det blir blir en scandinavisk slida. Jag funderar på att skära lite mönster i den. Får se lite vad det blir för mönster beror lite på vad det blir för gravering på kniven. Seved
Publicerat December 20, 201015 yr Den var riktigt fin den Seved härliga former i skaftet o fina färger, sånt gör en glader MVH Eas
Publicerat December 20, 201015 yr Författare Den var riktigt fin den Seved härliga former i skaftet o fina färger, sånt gör en glader MVH Eas Tackar:) vad kul att du gillar den. Kul att man kan glädja. Seved
Publicerat December 20, 201015 yr Hur snygg som helst! Ytterligare en sak att lägga till nästa års önskelista
Publicerat December 20, 201015 yr Författare Ha ha tack ska ni ha . Japp du får prata snällt med tomten. Seved
Publicerat December 20, 201015 yr He he he Seved, frugan undrar om du kan göra en kniv till o skära julskinkan med och en stor skink gaffel med det handtaget du har på denna kniven :D MVH Eas
Publicerat December 20, 201015 yr Nu vaknade ha-begäret igen... Ni är ett par st som gör förbaskat fina knivar. Den var riktigt läcker!
Publicerat December 20, 201015 yr Författare Nu vaknade ha-begäret igen... Ni är ett par st som gör förbaskat fina knivar. Den var riktigt läcker! Trevligt att jag kan väcka ha begäret.Ha ha Men det passar ju bra om du ger dej själv en julklapp så här i jultider. Seved
Publicerat December 20, 201015 yr Trevligt att jag kan väcka ha begäret.Ha ha Men det passar ju bra om du ger dej själv en julklapp så här i jultider. Seved Hade jag haft de rätta resurserna så hade jag gjort det! Vad ligger priset på för en sån skönhet?
Publicerat December 20, 201015 yr Författare Ja det är mycket så här runt jul . En likadan som är centrerad ordentligt och med skuren dekor i slidan ca 2000:-. Seved
Publicerat December 21, 201015 yr Ja det är mycket så här runt jul . En likadan som är centrerad ordentligt och med skuren dekor i slidan ca 2000:-. Seved Jag behöver nog få till en ännu bättre dag med hästarna än sist, det hör jag ju. Annars får jag se till att vinna 50'/mån i 25år på triss.... Sen kan jag beställa MASSOR av vackra handarbeten från denna sida. Så gött det hade varit! Tills dess så får jag nöja med ögonfröjden...
Publicerat December 23, 201015 yr Författare Jag behöver nog få till en ännu bättre dag med hästarna än sist, det hör jag ju. Annars får jag se till att vinna 50'/mån i 25år på triss.... Sen kan jag beställa MASSOR av vackra handarbeten från denna sida. Så gött det hade varit! Tills dess så får jag nöja med ögonfröjden... Jasså spelar du på hästar . Ha ha ja om man ändå kunde vinna lite. Ha ha japp det är bara att du återkommer. ut på köp trisslotter med dej nu. Seved
Publicerat December 23, 201015 yr Jasså spelar du på hästar . Ha ha ja om man ändå kunde vinna lite. Ha ha japp det är bara att du återkommer. ut på köp trisslotter med dej nu. Seved Jag har nog spelat på hästarna 3-4 gånger sen jag flyttade hit för 6 år sen. Två gånger har det blivit vinst - inga stora pengar men såpass att jag ligger på plus. Köper en HarryBoy när jag får en ingivelse att det är dags. Köper inte lotter normalt heller - dom vinner man så sällan på... Hästarna ger större chans till pengar än triss och för att inte tala bedrövliga lotto. Passar på att önska dig en strålande Jul! Vårda fingrarna så vi får se mer vackra saker här.
Publicerat December 23, 201015 yr Författare Nu var det länge sen men jag lämnade in lotto ett bra tag. Men jag vann 500 som mest. O triss var skit länge sen jag köpte faktiskt. Å en harry har jag bara lämnat in 1 gång tror jag det är, Men det är nog som du säger man har nog bäst chans med Harry. Ha ha ska man ha några pengar får man nog jobba ihop dom, o det är ju inget fel det gäller knivar . Fn man kanske skulle lämna in nåt, man kanske har tur nu när det är jul å allt. Japp ska försöka hålla undan fingrarna. Seved