Publicerat December 20, 201015 yr Jag söker flip-skydd till kikarsikte, gärna genomskinliga. Har googlat lite och hittat Beaver Creek och Weaver Qwik Flip. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av kring dessa innan jag slår till?
Publicerat December 20, 201015 yr Har Butler Creek genomskinliga, modellen som inte har en knapp för öppning, på ripbössan. Fungerar i stort sett bra. Hänt någon gång att jag inte har tryckt igen dom ordentligt och den har öppnats därför, har lärt mig att kolla en extra gång när jag stänger. Verkar tåla kyla bra. Kommer köpa samma modell när det är dags att byta.
Publicerat December 20, 201015 yr Butler Creek är bra, men tänk dock på att öppna när du sätter dig på ditt "pass" då det kan komma ett ljudligt *PLOPP* när man flippar upp. Ett *PLOPP* som nog så effektivt kan få dina tänka villebråd att raskt lägga om kursen... Klassas kanske som ett nybörjarmisstag, och de verkar som om åtminstonde jag ska få ta del av dem alla